آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
اجتماعی
۴

ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی در کشور

مدیرکل آموزش های آزاد وزارت علوم از بررسی 14 تقاضای ایجاد دانشگاه تک جنسیتی در استان های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار، دکتر غلامعلی نادری در نشست خبری افزود: تقاضای ایجاد دانشگاه تک جنسیتی در استان های مختلف از جمله تهران، البرز، خراسان، خوزستان، آذربایجان غربی، گلستان، مازندران، فارس و کرمانشاه در دفتر آموزش های آزاد وزارت علوم در حال بررسی است.

وی گفت: دو موسسه غیرانتفاعی تک جنسیتی هم در مرحله گزینش و صدور مجوز قطعی هستند. نادری تعداد موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی فعال در کشور را 328 موسسه عنوان کرد و اظهار داشت: 42 موسسه مجوز دارند که برای صدور مجوز قطعی آنها منتظر نتایج نهایی طرح آمایش سرزمینی هستیم.نادری با اشاره به 101 تقاضا برای ایجاد موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: به منظور توسعه هدفمند و مبتنی بر نیاز آموزش عالی طی دو سال گذشته به هیچ یک از تقاضاهای ایجاد موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی پاسخی داده نشده است.

همچنین دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم نیز با تاکید بر این که براساس اهداف برنامه پنجم توسعه رشته های تحصیلی باید هدفمند باشد گفت: در این زمینه رشته های تحصیلی اولویت بندی و طبقه بندی شده تا توسعه رشته ها هدفمند صورت بگیرد.وی افزود: مکانیزم تعیین اولویت رشته ها براساس نقشه جامع علمی کشور و طرح آمایش سرزمین آموزش عالی صورت می گیرد و براین اساس کمیته ای نیز تشکیل شده است.