آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
تولید
۷

گزارش

واگذاری نهالستان ها به بخش خصوصی

جنگلکاری به میزان 600 هزار هکتار در سال، تولید 500 اصله نهال و واگذاری نهالستان ها به بخش خصوصی از جمله اخباری بود که مدیرکل دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در حاشیه بازدید از نهالستان باغو اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار، فریبرز غیبی گفت: براساس برنامه باید در کشور 500 میلیون اصله نهال تولید شود اما در حال حاضر میزان نهال های تولیدی به مراتب کمتر است. از اینرو سال آینده قصد داریم به هدفگذاری های صورت گرفته دست پیدا کنیم. وی از واگذاری نهالستان ها به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: هم اکنون در هر استان نهالستان هایی وجود دارد که اداره این نهالستان ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر توسعه فضای سبز و جنگلکاری افزود: واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی با استفاده از جوامع محلی و فارغ التحصیلان رشته های منابع طبیعی از عمده سیاست ها و برنامه های سازمان جنگل ها و مراتع است. وی به تولید 15 میلیون اصله نهال در قالب 81 نهالستان در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: این در حالی است که 20 میلیون و 800 هزار نهال در 33 نهالستان شمال کشور تولید می شود. غیبی اعلام کرد: طبق قانون افزایش بهره وری سالانه باید 600 هزار هکتار پوشش درختکاری افزایش یابد که در این صورت سرانه جنگل از 17 صدم به 25 صدم افزایش می یابد. وی متذکر شد: باید طی 10 سال آینده 6 میلیون هکتار به جنگل های کشور افزوده شود.