آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
بین الملل
۲۷

اخبار کوتاه

تظاهرات انقلابیون در مراسم تشییع پیکر شهید بحرینی

هزاران بحرینی با حضور در مراسم تشییع پیکر زن بحرینی که بر اثر استنشاق گازهای اشکآور و سمی نیروهای آلخلیفه به شهادت رسیده بود، علیه رژیم حاکم تظاهرات کردند. مراسم تشییع عبده حسن عیسی در منطقه «السهله» جنوبی برگزار شد و شرکتکنندگان در مراسم با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی رژیم آلخلیفه شده و بر ادامه انقلاب و مبارزه خود تا تحقق خواسته هایشان تاکید کردند.

تحویل زیردریایی هستهای آلمانی به تلآویو

یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد: نیروی دریای اسرائیل طی سال جاری زیردریایی جدیدی را تحویل میگیرد که قابلیت حمل موشکهای دارای کلاهک هسته ای را دارد. این زیردریایی که با استفاده از پیشرفته ترین فناوریها در بندر کیل آلمان ساخته شده است، 68 متر طول دارد و هم اکنون متخصصان آلمانی در حال آزمایش آن در دریا هستند.

کیف مشکوک فرودگاه سوئد را به تعطیلی کشاند

کشف یک عدد کیف دستی مشکوک منجر به تعطیلی پروازهای فرودگاه شهر گوتنبرگ در کشور سوئد شد. این کیف در طبقه دوم فرودگاه کشف شد که متعاقب کشف این کیف مشکوک، پلیس و نیروهای امنیتی سوئد جهت بررسی آن وارد عمل شده و فرودگاه نیز از لغو موقت پروازهای خود خبر داد.

افزایش تدابیر امنیتی در عربستان سعودی

همزمان با افزایش موج اعتراضات بویژه در مناطق شرق عربستان، رئیس گارد ملی رژیم آل سعود از تشدید تدابیر امنیتی در این کشور خبر داد و درباره وقوع هرگونه نقض و چالش امنیتی هشدار داد. شاهزاده متعب بار دیگر مدعی شد امنیت پادشاهی عربستان سعودی خط قرمز است(!) و نادیده گرفتن آن تحت هر توجیهی یا بهانهای پذیرفتنی نیست.