آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
شوک امروز
۲۳

ساعت 10 صبح دیروز در خیابان جمهوری تهران رخ داد

سینمای متروکه درآتش

سینمای متروکه که مدتی بود به کارگاه کفاشی تبدیل شده بود طعمه حریق شد.

کارگاه های داخل این سینما کاملا سوخت اما کارگران نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار شوک، روز گذشته شعله های آتش که از پنجره های طبقه همکف این سینما زبانه می کشید جمعیتی را از داخل آن به بیرون کشید. بلافاصله خبر این آتش سوزی در ساعت 10:04 توسط کارگران داخل کارگاه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اعلام شد. نزدیک ترین ایستگاه، ایستگاه شماره 46 بود که کمتر از 2دقیقه ماموران این ایستگاه خود را به محدوده سینما واقع در خیابان جمهوری، حدفاصل مخبرالدوله و بهارستان رساندند.

در بررسی های نخست مشخص شد این سینمای متروکه به محل دپوی اجناس کارگاه های نقاشی و کفاشی تبدیل شده است. همین مسئله باعث شد که نیروهای آتش نشانی امکان وسیع شدن آتش سوزی را تخمین بزنند و همین کافی بود که دوباره با مرکز تماس گرفته و ایستگاه های 1، 2، 3 و 18 و یک گروه نجات و خودروی نردبان کمکی به محل حادثه اعزام شوند. بلافاصله آتش نشانان با شلنگ های فشار قوی سعی در مهار آتش کردند و 20 نفری را که در دود و آتش گرفتار شده بودند نجات داده و به محل امن رساندند.

بررسی های بیشتر نشان داد منع آتش سوزی طبقه همکف بود که مواد آتش زای بسیاری در آنجا نگهداری می شد. با خارج کردن کارگران، در مرحله بعد آتش نشانان به مهار آتش پرداختند و توانستند قسمتی از مواد قابل اشتعال را از داخل کارگاه ها برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی خارج کنند.

مهار آتش سوزی در ساعت 12:55 دقیقه به پایان رسید. لازم به ذکر است که چندی پیش آتش نشانان از این محل بازدید و به ساکنان آن تذکر داده بودند که محل ناامن است و احتمال بروز حادثه در آن وجود دارد اما آنها به تذکرات گفته شده توجهی نکرده بودند که منجر به ایجاد خسارت مالی برای آنها شد.