آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
موسیقی
۱۹

پرسه

آلبوم «پرسه» که به تکنوازی حسین اینانلو با سه تار و در بخش هایی نیز به دو نوازی سه تار با تنبک سعید جلالیان اختصاص دارد از سوی موسسه فرهنگی - هنری آواخورشید و موسسه نشر موسیقی مرکز موسیقی بتهوون منتشر شد.

این آلبوم در آوازهای اصفهان و بیات ترک و همچنین دستگاه همایون اجرا شده و سیدعلیرضا میرعلی نقی نیز مقدمه ای بر آن نوشته است.

سیدعلیرضا میرعلی نقی در بخشی از مقدمه روی جلد این آلبوم آورده است: با وجود این که گروه های جوان از نوازندگان سازهای موسیقی دستگاهی، شماره افزون از گذشته یافته اند، باز هم رغبت به ارائه آلبوم های تکنوازی، روزافزون به نظر می آید.در قسمت دیگری از این مقدمه درباره کار حسین اینانلو(نوازنده سه تار این مجموعه)تاکید شده است: الگوهای نغمگی او ترکیبی از ردیف و حافظه موسیقی اوست و محدود به تکنیک های سه تارنوازی نیست، بلکه از زبان خاص سازهای دیگر نیز می توان نشانه هایی جست. قید و بندهای او در اوزان نسبت به نغمه ها کمتر است و او آزادی عمل خود با توجه به چارچوب های کلاسیک را در اوزان و ترکیب آنها جسته است.ضبط این آلبوم را آرمین کارباف و سهیل سعیدی انجام داده اند و طراحی این مجموعه نیز برعهده فرید حامدی بوده است.