آرشیو پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۴
جامعه
۱۳

اخطاریه ویژه هواشناسی درباره سرما در روز انتخابات

اعتماد| هوا در روز انتخابات، سرد و با برف و کولاک شدید همراه است. این را مدیرکل هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور می گوید. عبدالرضا امیدوارشهری نسبت به کاهش تا 12 درجه یی دما در برخی نقاط کشور و بارش شدید برف و باران و کولاک در 11 استان کشور هشدار داده است. در همین زمینه، سازمان هواشناسی کشور، «اخطاریه ویژه یی» منتشر کرده است.

وی درباره این اخطاریه ویژه می گوید: بر این اساس طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در بیشتر نقاط کشور سرعت وزش باد افزایش می یابد که این شرایط سبب اختلال در پرواز سطوح پایین به ویژه پرواز بالگردها خواهد شد.

به گفته وی طی روز جمعه در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، زنجان و به تدریج از اواخر جمعه و طی روز شنبه در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و برف تشدید می شود: از این روآبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب کولاک برف در این مناطق دور از انتظار نیست.

همچنین امیدوار شهری، وضع هوای استان های مختلف را در روز جمعه 12اسفند ماه اینچنین پیش بینی می کند: «بر این اساس آسمان استان های آذربایجان شرقی ابری با بارش باران و برف و وزش باد، آذربایجان غربی ابری با بارش باران و برف و وزش باد، اردبیل ابری با بارش باران و برف و وزش باد، اصفهان نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و وزش باد، البرز نیمه ابری با بارش پراکنده و وزش باد، ایلام نیمه ابری با بارش پراکنده و وزش باد و گرد و خاک، بوشهر نیمه ابری گاهی با وزش باد و گرد و خاک، تهران نیمه ابری با بارش پراکنده و وزش باد، چهارمحال و بختیاری ابری با بارش برف و باران، خراسان شمالی نیمه ابری با بارش پراکنده و وزش باد، خراسان رضوی نیمه ابری با بارش پراکنده و وزش باد و خراسان جنوبی کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.»

به گفته وی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر نقاط نیمه غربی به ویژه سواحل غربی دریای خزر و سپس طی روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی دمای هوا بین 6 تا 12 درجه کاهش می یابد و هوای سرد در روز شنبه در نیمه غربی و در روز یکشنبه در نیمه شرقی ماندگار می شود.