آرشیو سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۶۲
حوادث
۱۵

انفجار انبار ترقه در بازار تهران

بخشی از بازار بزرگ تهران صبح دیروز بر اثر انفجار مهیب انبار ترقه آتش گرفت.

بنابر گزارش های رسیده، ساعت 39/5 دقیقه دیروز یک انبار ترقه در سرای «صلحی» بازار بزرگ تهران منفجر شد. به دنبال این حادثه گروه های عملیاتی ایستگاه های 1، 4، 7 و 97 روانه محل حادثه شدند.

به علت وسعت انفجار، آتش سوزی از انبار ترقه سرای صلحی پله نوروزخان به پاساژ کاغذفروشی سهرابی نیز سرایت کرد.

در این آتش سوزی 15مغازه کاغذفروشی در آتش سوخت و 24 مغازه به شدید آسیب دید. اما آتش نشان ها موفق شدند با مهار کردن آتش از گسترش دامنه شعله های آتش به ده ها فروشگاه و انبار لوازم التحریر جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری ها مدیر آتش نشانی منطقه 1 شهر تهران اظهار داشت: در حریق صبح دیروز بازار بخشی از دیوار قدیمی پاساژ فرو ریخت که باعث مدفون شدن 3 نفر از آتش نشانان شد. این افراد با تلاش همکارانشان از زیر آوار خارج و در بیمارستان سینا تحت مداوا قرار گرفتند.

مرتضی اصفهانی ادامه داد: به دلیل اینکه دود در محل بسیار زیاد بود نگران بودیم آتش نشانان زیر آوار خفه شوند که خوشبختانه با کمک سایر آتش نشانان این افراد نجات پیدا کردند.

وی بیان کرد: علت حریق توسط کارشناسان در دست بررسی است چرا که کانون های متعددی داشته است.

مدیر آتش سوزی منطقه 1 شهر تهران با بیان اینکه این حریق در پاساژی رخ داد که محل تجمع لوازم تزئینی، کاغذ و مقوا بوده است گفت: مقداری هم مواد محترقه آنجا نگهداری می شده که وجود این مواد محترقه باعث گسترش حریق شد.