آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۱۴۸۹
ادب و هنر
۱۵

گزارش تصویری

کارشناسان هنری اعلام کردند در میان دیوارهای قصری در شهر فلورانس ایتالیا، یک نقاشی قدیمی را پیدا کرده اند که تصور می شود همان شاهکار گمشده لئوناردو داوینچی، هنرمند و مخترع برجسته رنسانس ایتالیا باشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نقاشی از چهار قرن گذشته تاکنون درون دیوار «پلازو واچیو» پنهان بوده است. به گفته متخصصان هنری، روی این نقاشی مواد مشکی رنگی به چشم می خورد که داوینچی در خلق شاهکار خود «مونالیزا» از آن استفاده کرده است. این اثر «نبرد آنقاری» نام دارد که در قرن شانزدهم و همزمان با خلق «لبخند ژکوند» توسط داوینچی کشیده شد.

دیلی میل: فیلمبرداری فیلم سینمایی «اسکای فال» با بازی دانیل کریگ و خاویر باردم در لندن ادامه دارد. دانیل کریگ در جیمز باند 23 که «اسکای فال» نام دارد برای سومین بار در نقش ابرجاسوس بریتانیایی ظاهر می شود. «اسکای فال» را سام مندس کارگردانی می کند و فیلم در لندن، اسکاتلند، ترکیه و چین فیلمبرداری خواهد شد.

خاویر باردم بازیگر اسپانیایی برنده اسکار در «اسکای فال» در یک نقش منفی ظاهر خواهد شد و آلبرت فینی، رالف فاینس و بن ویشاو بازیگران بریتانیایی هم در این فیلم نقش آفرینی خواهند کرد. مندس که سال 1999 برای فیلم «زیبای آمریکایی» برنده اسکار شد، درباره «اسکای فال»، گفت: «این فیلم پر از لحظه های غافلگیرکننده خواهد بود. فکر می کنم «اسکای فال» تمام عناصر یک فیلم جیمر باندی کلاسیک را دارد.»

منتقدان، بازی جولیان مور در نقش سارا پالین در فیلم تلویزیونی «تغییر بازی» را مورد تحسین قرار دادند و سیاستمداران فیلم را بدبینانه خواندند. حتی پیش از آنکه فیلم تلویزیونی «تغییر بازی» تولید شبکه اچ بی او روی آنتن برود بحث های بسیاری در مورد لحن فیلم، دقیق بودن آن از نظر تاریخی و صداقت آن به راه افتاده بود. فیلم نگاهی به ماجرای انتخابات سال 2008 ایالات متحده آمریکا می اندازد و بر رابطه و تلاش جان مک کین نامزد جمهوری خواهان و سارا پالین معاون او تمرکز می کند. منتقدان پس از پخش فیلم از بازی جولیان مور در نقش سارا پالین بسیار تمجید کردند، اما چهره های سیاسی از جمله خود پالین و مک کین فیلم را به باد انتقاد گرفته اند. با این حال باز هم مثل اغلب مناظره های سیاسی این سال ها، با پخش فیلم تغییری در نظر مخاطبان نسبت به انتخابات رخ نداده است.