آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۲۳۶۰
بازار سرمایه
۵
رینگ سکه

استقبال سرد از رینگ آتی سکه

اعتماد| با وجود افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی، معاملات سکه طلای آتی در بورس کالای ایران با استقبال سرد معامله گران مواجه شده است. به طوری که معاملات سکه در سررسید فروردین ماه به مبلغ 770 هزار تومان، اردیبهشت ماه 802 هزار تومان، خردادماه 834 هزار تومان و تیرماه 872 هزار تومان مورد معامله قرار می گیرد. معاملات فروردین و اردیبهشت ماه چندان مورد توجه و اقبال بازار نیستند ولی قراردادهای خرداد و تیرماه داغ بوده و با افزایش معاملات و قیمت مواجه است.

در این راستا مصطفی عباسی، مدیر معاملاتی کارگزاری پارس ایده بنیان به «اعتماد» گفت: همانطور که می دانید روند معاملات از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون دچار نوعی رکود شده است. وی در ادامه افزود: روز گذشته در ابتدای معاملات شاهد رشد 4 تومانی در قیمت ها به ویژه در سررسید های تیرماه بودیم اما سپس با افت مواجه شدیم و قیمت به 870 هزار تومان رسید و تاکنون نیز که معاملات به نیمه رسیده ثابت باقی مانده است. این فعال بازار در این راستا تصریح کرد: در شرایط فعلی با توجه به پیش فروش سکه بسیاری از خریداران سیاست انتظار را در پیش گرفته اند و انتظار روند نزولی را نیز دارند.

عباسی ادامه داد: با افزایش وجه تضمین ها به 2 میلیون و 700 هزار تومان از حجم معاملات بسیار کاسته شد و حجم نقدینگی در بازار آتی به سمت بازارهای موازی چون سهام و ارز و طلای نقدی سوق داده شد که شاید برای رینگ آتی بسیار بد بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تعطیلی رینگ آتی وجود دارد یا خیر، گفت: بعید می دانم چراکه در شرایط فعلی مدیران بورس به ارتقای ابزارهای مالی و معاملاتی رینگ آتی پرداخته اند و قطعا هدف ارتقا و توسعه این رینگ است نه تعطیلی آن.