آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۲۳۶۰
بازار سرمایه
۵
شنیده ها

همگام با بازار

فن آوا

شنیده شد که فن آوا کارت تا پایان سال مالی منتهی به 30/6/90 مبلغ 25 میلیون تومان جهت راه اندازی پروژه تبادل اسناد الکترونیکی وزارت بازرگانی هزینه پرسنلی کرده است. این شنیده ها می افزاید چندی پیش تفاهمنامه میان گروه فن آوا و وزارت بازرگانی به امضا رسیده بود. گفته شده در سال جدید با انعقاد قرارداد اصلی این پروژه تاثیر مثبت و چشمگیری بر روند سودآوری این سهم مشاهد خواهد شد.

پتروشیمی شیراز

با خرید بلوک 30 درصدی پتروشیمی شیراز توسط گسترش نفت و گاز پارسیان به تعداد 99 761617 سهم به قیمت 4/415 میلیارد تومان، مالکیت پارسان در پتروشیمی شیراز به 92/59 درصد و به بهای تمام شده نزدیک به 780 میلیارد تومان افزایش یافته است. این معامله در چند روز گذشته نماد پارسان را با استقبال گسترده بازار و عبور قیمت سهم از سد مقاومتی 700 تومانی مواجه کرده است. وغدیر نیز متاثر از وضع مناسب گروه پتروشیمی، شرایط مشابهی را تجربه می کند.

پلوله

درباره پلوله شنیده شد که این سهم تعدیل مثبت را پیش رو دارد و بر اساس شنیده ها پتانسیل رشد 50 درصدی قیمت را نسبت به قیمت فعلی خواهد داشت.

حمل و نقل خلیج فارس

شنیده شد تعدیل سود قابل توجهی را برای سال مالی 91 دارد. گفته شده این شرکت قراردادهای زیادی را منعقد ساخته است و از این محل سود هر سهم را تعدیل قابل توجهی خواهد داد. این شنیده ها می افزاید این سهم به زودی معامله بلوکی را پیش رو خواهد داشت.

شرق

شنیده می شود واحدهای تجاری و اقامتی ثشرق در کوهسنگی و خیابان شیرازی آماده فروش و پیش فروش است. با فروش و پیش فروش این واحدها ثشرق در پیش بینی ها تجدیدنظر و تعدیل مثبت را به بازار ارائه خواهد کرد.

ایران ترانسفو

درباره ایران ترانسفو شنیده شد که این سهم تعدیل مثبت عایدی در سال مالی جاری تا سقف 15 درصد را پیش رو دارد.

دیگه چه خبر

به غیر از گروه پتروشیمی، آلومینیوم ایران، ذوب آهن اصفهان، وصندوق و وپترو نیز با صف های خرید مواجه بودند.