آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۵۰۴۹
ایران اقتصادی
۵

افتتاح آبرسانی خزر به مناطق مرکزی ایران با حضور رئیس جمهور

وزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه دولت برای افزایش بودجه های عمرانی، می طلبد نمایندگان مجلس هنگام تصویب لایحه بودجه91 تغییرات چندانی در بودجه این وزارتخانه برای پیشبرد اهداف آن به عمل نیاورند.

مجید نامجو با اعلام این مطلب گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود، توانستیم چهار هزار مگاوات برق وارد مدار کنیم.

وی تصریح کرد: در سال 90، 12 سد مخزنی با دوازده و نیم میلیارد متر مکعب آبگیری و افتتاح شد.

وزیر نیرو اهداف وزارت نیرو را طی سال جاری شامل اجرای برنامه پنجم توسعه کشور و پیگیری تصویب بودجه پیشنهادی وزارت نیرو در لایحه بودجه سال 91 ذکر کرد.

نامجو با بیان این که بودجه استان سمنان در لایحه بودجه سال 91، دو برابر پیشنهاد شده است، اظهار داشت: با تصویب این بودجه تحول عظیمی در پروژه های این وزارتخانه در استان به وجود خواهد آمد.

وی همچنین اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، تامین آب و برق مسکن های مهر و حمایت از طرح های جدید اشتغالزایی توسط وزارت جهاد کشاورزی را از مهم ترین برنامه های این وزارتخانه در سال جاری نام برد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی 700 طرح مهر ماندگار را داریم که مقرر شده توسط این وزارتخانه در سال جاری 50 مورد سد به منظور تامین نیازهای آبی کشور و 20 نیروگاه افتتاح شود که اعتبارات آن نیز پیش بینی شده است.

نامجو تصریح کرد: خبر خوش دیگری که داریم این است که بزودی به همراه رئیس جمهور آبرسانی از دریای خزر به نقاط مرکزی کشور از جمله استان سمنان را خواهیم داشت که پروژه بخوبی پیش می رود.

وزیر نیرو گفت: موضوع دیگر که ابتدا به صورت یک طرح مطرح است و باید مسائل فنی و اجرایی آن انجام شود تامین نیاز آبی کشور با انتقال آب از دو منطقه دریایی در شمال و جنوب کشور است.