آرشیو یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۵۰۵۴
ایران زمین
۱۱

توسعه کشاورزی کرمانشاه با شناسایی اراضی ملی

کرمانشاه - بابک رئیسی با شناسایی و استعدادیابی 167 هزار هکتار از اراضی ملی استان کرمانشاه، طرح توسعه کشاورزی استان اجرا می شود.

علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح توسعه کشاورزی شامل همه زیربخش های آن می شود، گفت: این طرح که از مهمترین برنامه های دولت است دو هدف عمده افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد ظرفیت برای اشتغال را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: ستادی به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح تشکیل و در استان ها هم این ستاد به ریاست استاندار و دبیری سازمان جهاد کشاورزی و عضویت دستگاه های مربوطه شکل گرفته است. براساس این طرح دولت موظف شده اراضی منابع ملی که امکان واگذاری آنها وجود دارد را شناسایی و پس از تامین آب و ایجاد زیرساخت ها، به افراد متقاضی واجد شرایط واگذار کند. همچنین تسهیلات ارزان قیمت با سود 7 درصد و بازپرداخت طولانی (7 تا 15 سال بسته به نوع فعالیت) برای اجرای این طرح ها به متقاضیان پرداخت می شود.

منصوری فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی با اولویت در بخش کشاورزی، روستائیان بیکار فاقد زمین یا کم زمین و افراد دارای تجربه کار کشاورزی را افرادی عنوان کرد که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. این افراد می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی

www.tkm.mcls.gov.ir ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت و سپس برای تشکیل تعاونی کشاورزی مهر به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سقف تسهیلات پرداختی به هر متقاضی در این طرح را 30 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این اختیار به استان ها داده شده که سقف تسهیلات را در موارد خاص افزایش دهند. وی سهمیه اختصاص یافته به استان در سال 90برای اجرای این طرح را 193 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآورشد: محدودیتی برای جذب سهمیه بیشتر وجود ندارد. در این طرح باید 10 درصد منابع مورد نیاز از محل سهم آورده متقاضیان تامین شود.