آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۷۶
ورزش
۱۵
فوتبال جزیره

جنجال تازه مربی منچسترسیتی علیه شیاطین سرخ

مانچینی: قانون فوتبال برای یونایتد ها متفاوت است

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی در آستانه بازی با ولورهمپتون جنجال تازه یی راه انداخت و داوران را به جانبداری از یونایتدها متهم کرد.

روبرتو مانچینی، مربی دو سال گذشته «آبی های آسمانی» تا پایان زمستان، خوشحال و سرمست از صدرنشینی تیمش در لیگ برتر انگلیس بود. اما چند نتیجه ضعیف باعث شد تیمش با همشهری های یونایتدی که در رده دوم جای داشتند، صدرنشینی را عوض کند.

مربی ایتالیایی من سیتی در یک ماه گذشته تلاش زیادی کرد تا بلکه بتواند جایگاه از دست رفته را برای تیمش بازپس گیرد.

اما این هدف با توجه به درخشش یونایتد ها، میسر نشد. به این ترتیب اکنون در هفته سی و پنجم لیگ برتر و در فاصله چهار هفته تا پایان فصل جاری، او بخت اندکی را برای تیمش برای قهرمانی متصور است و با توجه به برتری 5 امتیازی شیاطین سرخ، شانس بیشتر را به همشهری ها می دهد.

با این حال وی معتقد است در به وجود آمدن این «فاصله امتیازی» برخی داوران با قضاوت های بحث انگیز خود به سود تیم تحت امر «فرگوسن» سوت زده و یا حداقل با گرفتن سه ضربه پنالتی سرنوشت ساز، موجب موفقیت یونایتد ها شده اند. مربی 48 ساله تیم دوم شهر منچستر از این رو اظهار داشت: به نظر می رسد قانون فوتبال برای همه تیم ها در لیگ برتر یکسان نیست. ظاهرا قانون برای یونایتد ها با بقیه لیگ فرق دارد.

از چنین شرایطی اصلاخوشم نمی آید زیرا قانون باید برای همه تیم ها یکسان باشد. فرقی نمی کند ما باشیم یا یونایتد باشد یا وست بروموویچ آلبیون. هر تیم با 11 بازیکن باید در میدان حاضر شود.

آن آقایی که در زمین داور مسابقه است، رنگ پیراهنی سفید، آبی یا قرمز که ندارد. بلکه سرتاپا سیاهپوش است. به اعتقاد «مانچو» داوران در سه بازی اخیر مثل جدال یونایتد با فولام، آستون ویلاو کوئینز پارک رنجرز، به ناحق ضربات پنالتی به سود اولدترافوردی ها گرفتند که باعث برتری و کسب امتیاز کافی آنان شد تا جایی که من سیتی قادر به بازگشت به صدر جدول و پیشی گرفتن مجدد از همشهری ها نیست. مسوول فنی سیتی ها افزود: هر کسی در این دنیا مرتکب اشتباه می شود. اما این گونه اشتباهات که داوران به نفع یونایتد و به ضرر ما گرفتند، قابل پذیرش نیست.