آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
خبر
۸

سایه روشن

روزنامه دولت: احمدی نژاد به هاشمی نزدیک نشده است

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت در شماره دیروز خود یکی از تیترهای صفحه اول خود را به «مرزبندی شفاف احمدی نژاد با هاشمی» اختصاص داد و با اشاره به برخی تحلیل ها پس از حضور محمود احمدی نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: این روزها بر اساس فرمول و پروژه گره خوردگی «فتنه و انحراف» برداشتن مرزبندی میان احمدی نژاد و هاشمی به طور جدی در دستور کار برخی از رسانه های مدعی اصولگرایی قرار گرفته است، حضور روز شنبه رییس جمهور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مستمسکی شده جهت ادامه این پروژه واهی.

«ایران» در ادامه با یادآوری بخش هایی از مناظره جنجالی انتخابات ریاست جمهوری سال 88، نوشت: مرزبندی های میان احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی به عنوان نمایندگان دو طرز تفکر، به قدری پررنگ و اساسی است که با بازی های رسانه ای و سیاسی نمی توان آن را نادیده گرفت. حضور روز شنبه احمدی نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نه از جهت ایجاد نزدیکی بین دو شخصیت، بلکه با هدف تامین نظر رهبر معظم انقلاب بر لزوم حفظ فضای همدلی و همراهی در کشور انجام شد و لاغیر.

ارزیابی یک نهاد امنیتی از نتایج انتخابات به روایت بادامچیان

خبرگزاری مهر نوشت: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ارزیابی یک نهاد امنیتی از نتایج انتخابات مجلس نهم به تفکیک گرایش سیاسی منتخبان را اعلام کرد.

اسدالله بادامچیان یکشنبه شب در نشست کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان گفت: بر اساس ارزیابی یکی از نهادهای امنیتی از راه یافتگان به مجلس نهم 178 اصولگرا هستند که از میان آن 64 نفر کاندیدای اختصاصی جبهه متحد و 9 نفر کاندیدای اختصاصی جبهه پایداری بودند. وی همچنین گفت: 50 کاندیدا مشترک جبهه متحد و پایداری و 14 کاندید اختصاصی جبهه ایستادگی بود. بادامچیان تاکید کرد: 33 نفر کاندیدای مشترک جبهه متحد و ایستادگی و 35 نفر از اصلاح طلبان به مجلس نهم راه یافتند. وی همچنین به حضور 39 کاندیدای مستقل و 17 نفر از اهل سنت در مجلس نهم اشاره کرد.