آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
بورس - شرکت ها
۱۰

روز خوب تک سهم سنگ آهنی در فرابورس

هدیه لطفی

گروه بورس- بازار فرابورس روز گذشته را با افت 100 میلیارد ریالی ارزش معاملات سپری کرد و به این ترتیب ارزش کل مبادلات این بازار با جابه جایی 29 میلیون برگه اوراق بهادار به حدود 200 میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار ما، فولاد صبانور با ثبت 5 درصد نوسان مثبت در روز گذشته نه تنها سهامداران را راضی نگاه داشت، بلکه با جابه جایی 108 میلیارد ریالی، حدود نیمی از معاملات دیروز OTC را به خود اختصاص داد.همچنین این نماد کوچک سنگ آهنی بازار فرابورس باوجود معاملات سنگین 6/5 میلیون سهمی خود در بازار دیروز، صف خرید 8 میلیون سهمی را نیز در پایان معاملات حفظ کرد.در بازار روز گذشته 17 نماد معاملاتی با افزایش نرخ روبه رو شدند که در این راستا می توان به نوسان مثبت 07/3 درصدی هر سهم سیمان سبزوار، 53/2 درصدی هر سهم پتروشیمی مارون و 07/1 درصدی هر سهم آ س پ اشاره کرد.

این در حالی است که بیشتر ساختمانی ها از جمله سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، باغمیشه و سرمایه گذاری مسکن تهران با افت قیمت روبه رو شدند.در بازار ابزارهای نوین مالی نیز بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه جایی 7640 برگه داشت. افزون بر این نمادهای اوراق اجاره ماهان1 و 2 نیز به ترتیب با جابه جایی 630 و 1760 برگه در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

تداوم رقابت بلوکی

همچنین روز گذشته باز هم معامله بلوکی سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران به رقابت کشیده شد.در این روز تعداد یک میلیون و 275هزارو 100سهم معادل 100 درصد از سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران به طور یکجا و به صورت نقد یا نقد و اقساط در بازار سوم عرضه شد که پس از رسیدن به نرخ 100 هزار و 500 ریال، ادامه رقابت به امروز موکول شد. در پایان ساعت کاری معاملات نیز نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت بین المللی توسعه ساختمان، به منظور پرداخت سود علی الحساب سه ماهه متوقف شد. نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال هم دیگر نمادی بود که به علت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شد.