آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
استان ها
۲۳

کوتاه

تخصیص اعتبار طرح هادی 8 روستادر شهرستان اسکو

دنیای اقتصاد – تبریز – رعنا نیک رفتار: سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسکو از تخصیص اعتبار طرح هادی 8 روستای شهرستان اسکو خبر داد.

جهانی با اعلام خبر فوق گفت: در جلسه کارگروه مسکن شهرستان اسکو بیش از یک میلیارد و 790 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای عنصرود کهنمو، گمیچی، گنبرف، آق گنبد، مجارشین، دیزج امیرمدار و آمغان تخصیص یافته است.

وی اجرای طرح هادی در بیش از 50 درصد روستاهای اسکوآن را نقطه عطفی در راستای محرومیت زدایی در روستاهای شهرستان اسکو دانست و افزود: بیش از 17 روستای شهرستان اسکو از نعمت طرح هادی برخوردار هستند و با اجرای طرح هادی بقیه روستاهای اسکو نیز در دستور کار بنیاد قرار دارد.

ارائه تسهیلات رایگان خدمات مهندسی به افراد بی بضاعت در اصفهان

دنیای اقتصاد - اصفهان: افراد بی بضاعت و بیماران خاص، تسهیلات رایگان خدمات مهندسی از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان دریافت می کنند.

مسعود نریمانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: اقشار کم درآمد یا بیماران خاص سرپرست خانواده که متقاضی اخذ پروانه ساختمان از شهرداری می باشند در حد متراژ 200 مترمربع و تا سه سقف از روی شالوده (پی) خدمات مهندسی طراحی رایگان دریافت می کنند.

شناسایی 1985 هکتار بافت فرسوده در 11 شهر همدان

دنیای اقتصاد - همدان- مجید ملکیان: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان همدان گفت: در این استان 1985 هکتار بافت فرسوده در 11 شهر با جمعیت بالای 12 هزار نفر شناسایی شده که در 7 شهر آن مشاوران ذی صلاح مشغول مطالعه طرح مذبور هستند.

محمد علی اسدی در نشست شهردار و مسوولان ادارات لالجین با بیان این مطلب گفت: در سال 91 برای 4 شهر باقیمانده برنامه ریزی مشابهی صورت می گیرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری تهیه طرح بهسازی و نوسازی را لازمه ورود به این امر مهم دانست.