آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
ورزش
۲۴

اولین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا امشب مشخص می شود

چلسی در جهنم نیوکمپ

فاتح فصل گذشته لیگ قهرمانان90 دقیقه فرصت دارد تا شکست دیدار رفت مقابل چلسی را جبران کند و برای دومین سال متوالی راهی فینال شود.

بارسا هفته گذشته در عین برتری بر روی ضد حملات مقابل چلسی شکست خورد و بازی امشب می تواند برای این تیم حساسیت ویژه ای داشته باشد.

چلسی با اتکا به بازیکنان باتجربه ای چون دیدیه دروگبا، جان تری، فرانک لمپارد و پتر چک که در دیدار رفت باعث پیروزی آبی های لندن شدند، می توانند در بازی برگشت هم برای بارسا خطرساز شوند. به نظر می رسد که گواردیولادر این فصل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را مهم تر از رقابت های لالیگا در نظر گرفته است؛ چرا که او در دیدار مقابل رئال مادرید که حکم مرگ و زندگی برای آن ها داشت، ترکیب تازه ای را به میدان فرستاد و بازیکنانی همچون فابرگاس، سانچس، پیکه و پدرو را بر روی نیمکت نشاند و تیو و تیاگو را در ترکیب اصلی قرار داد که همین مساله به گمان بسیاری از کارشناسان علت اصلی شکست آبی اناری ها در این دیدار بود.اکنون پس ازاینکه بارسا شانسی برای قهرمانی در لالیگا ندارد، این آخرین فرصت برای اعاده حیثیت و تحقق کسب افتخار مجدد و آقایی قاره سبز برای گواردیولاو شاگردانش است. تیم او در سایه تلاش بزرگانی همچون مسی، اینیستا، ژاوی و... مجبور است دست کم 2 گل بزند و دروازه خود را مصون نگه دار تا مسافر بازی نهایی در ورزشگاه آلیانس آره نا شهر مونیخ شود. در مقابل تیم انگلیسی که ابتدای هفته برابر آرسنال در لیگ داخلی انگلیس به تساوی رسید با روحیه ای بهتر وارد نیوکمپ خواهد شد تا با استفاده از تجربه موثر بازی قبلی با کاتالان ها و حتی بهر ه گیری از نقاط ضعف بارسا در ال کلاسیکو، مجوز صعود به نقطه پایانی جام را کسب کند. دیدار بارسلونا با چلسی امشب ساعت 23:15 در نوکمپ به قضاوت کونیت شاکر ترکیه ای برگزار خواهد شد.