آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
ورزش
۲۴

زردپوشان در آستانه فتح دوباره لیگ قرار دارند

راه هموار سپاهان برای دفاع از قهرمانی

سپاهان روز یکشنبه در حالی که 30 دقیقه برابر فولاد با یک بازیکن کمتر بازی کرد، اما موفق شد 2-1 میزبانش را شکست دهد و همچنان در صدر جدول رده بندی حضور داشته باشد.

همچنین تراکتورسازی 1-0 راه آهن را مغلوب کرد تا با توجه به توقف 1بر یک استقلال برابر شاهین، با آبی پوشان تهرانی در امتیاز 59 برابر شود و فقط به دلیل گل زده کمتر در رده سوم بایستد.

در هفته سی و دوم روزپنج شنبه صدرنشین لیگ باید در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف شاهینی برود که خطر سقوط را به شدت احساس می کند.

اگر شاگردان کرانچار در این مسابقه پیروز شوند، قهرمان نشدن آنها شبیه رویا خواهد بود؛ چرا که سپاهان سه امتیاز بیشتر از دو مدعی دیگر و همچنین تفاضل گل بهتری نیز دارد. زردپوشان اگر در سه بازی باقیمانده

(هر سه بازی در اصفهان است) نتیجه یک مسابقه را واگذار کنند، باز هم با توجه به تفاضل گل بهتر شانس اول قهرمانی محسوب می شوند. سپاهان در حالی میزبان شاهین است که تراکتورسازی در همان روز باید از پرسپولیس بحران زده پذیرایی کند. این دیدار برای تیم تبریزی به مراتب سخت تر از رقیب اصفهانی خواهد بود.

روزجمعه نیز استقلال باید در برابر دیگر تیم مدعی سقوط یعنی شهرداری تبریز قرار بگیرد. در هفته سی و سوم سپاهان با ذوب آهن در اصفهان، استقلال با صنعت نفت در آبادان و تراکتورسازی با تیم سقوط کرده مس سرچشمه در کرمان بازی می کنند. در هفته پایانی نیز زردپوشان میزبان نخستین تیم سقوط کرده لیگ برتر هستند، نماینده مدعی تبریز میزبان ملوان است و استقلال با نفت تهران بازی می کند.

بازی صدرنشین با مس سرچشمه در هفته آخر بزرگ ترین برگ برنده این تیم محسوب می شود. این تیم حتی اگر در دربی اصفهان نیز ببازد، می تواند با گلباران کردن قعرنشین در لیگ در روز پایانی تفاضل گلش را بسیار بهتر از رقبا نماید. با توضیحاتی که ارائه شد، آنچه مشخص است، راه هموار سپاهان برای رسیدن به چهارمین قهرمانی در لیگ و سومین قهرمانی پیاپی است.

تنها مساله ای که می تواند مانع تحقق این موضوع شود، بدشانسی بسیار زیاد این تیم خواهد بود.