آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
بازار موبایل
۲۷
موبایل ایرانی

صحبت با هندزفری هم به جرایم رانندگی اضافه شد

طرح ویژه برخورد با گفت وگوی تلفنی و فرستادن و خواندن پیامک هنگام رانندگی توسط پلیس راهور تهران در تهران آغاز شد.

براساس این طرح قرار است ماموران پلیس راهور تهران با کسانی که از تلفن همراه اعم از صحبت با هندزفری استفاده می کنند یا اینکه در حین رانندگی پیامک می خوانند یا ارسال می کنند، به طور جدی برخورد کند. بر همین اساس قانون جریمه متخلفانی را که از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند در سرعت های بالای 60 کیلومتر بر ساعت 50 هزار تومان و زیر 60 کیلومتر بر ساعت 30 هزار تومان در نظر گرفته است. این طرح در چارچوب شعار امسال پلیس که «بهبود رفتار ترافیکی، هوشمندسازی معابر» تعیین شده به اجرا درآمده است.

نظرسنجی از 48 میلیون مشترک برای دریافت پیامک های تبلیغاتی

مدیر عامل همراه اول با اشاره به ارسال پیامک نظرسنجی دریافت پیامک های تبلیغاتی برای 48 میلیون مشترک در قالب گروه های 500 هزار نفری گفت: این کار ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد. روزهای پایانی سال گذشته بود که ممنوعیت ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه مشترک، خبرساز شد. هنوز چند روز بیشتر از اعلام این دستور نگذشته بود که همراه اول یک پیامک

نظر سنجی در خصوص تمایل یا عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغی را برای طیف وسیعی از مشترکانش ارسال کرد. برخی مشترکان به پیامک جواب مثبت و برخی منفی دادند و برخی هم محل نگذاشتند؛ اما فرقی در جواب ها نبود؛ زیرا به گفته کسانی که پاسخ منفی داده بودند، پیامک های تبلیغاتی باز هم برایشان سرازیر شده است.

اما گویا این بار دیگر قرار است همراه اول کاری کند کارستان، کاری که ریشه پیامک تبلیغاتی ناخواسته برای همیشه خشک شود. خبرنگار فارس، از وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول پرسید: چرا به رغم نظر سنجی همراه اول، ارسال پیامک های تبلیغاتی مانند سابق ادامه دارد و سرانجام روش همراه اول برای حل این موضوع چیست؟ مدیرعامل همراه اول نیز این گونه پاسخ داد: قبلاارسال پیامک نظر سنجی برای مشترکان در یک مرحله انجام شد؛ اما اخیرا دوباره هماهنگی دیگری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، انجام شده است.

وی افزود: پس از این هماهنگی مقرر شد که برای گرو ه های 500 هزار نفری از مشترکان پیامک نظرسنجی پیامک های تبلیغاتی ارسال و نظرشان اخذ شود و دیگر براساس نظرشان عمل خواهد شد.