آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۰۱۹۲
اخبار کشور
۳

نجابت خبر داد درخواست انگلیس برای ترمیم روابط با ایران

رئیس پارلمان گروه دوستی ایران و انگلستان از درخواست یکی از مسئولان پارلمان انگلیس برای ترمیم مناسبات بین دو کشور خبر داد.

حسین نجابت درباره آخرین وضعیت سفارت کشورمان در انگلیس، گفت: در حال حاضر دیپلمات های ایرانی در حد حداقلی و برای انجام کارهای کنسولی در این کشور حضور دارند که این فعالیت ها نیز به کندی صورت می گیرد.

وی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش سطح روابط سیاسی با انگلستان در ماه های اخیر، گفت: یکی از مسئولان پارلمان انگلیس اخیرا تقاضا کرده که روابط دو کشور مجددا ترمیم شود، اما تصمیم گیری در این رابطه قطعا با مجلس یا نمایندگان نیست، چرا که این موضوع در سطح عالی مطرح شده و شورای امنیت ملی، وزارت خارجه و مسئولان ارشد نظام در این باره تصمیم خواهند گرفت که چه برخوردی با این کشور داشته باشند.

نجابت افزود: علائمی از سوی انگلیسی ها می رسد که آنها قصد دارند رابطه با ایران را ترمیم کنند و این تقاضا را مطرح کرده اند اما شرایط ما به گونه ای است که حتی بررسی این موضوع نیز قابل تامل است زیرا انگلیس با گستاخی با ایران برخورد کرده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اروپایی ها معمولاخودشان روابط را قطع می کنند و خودشان هم به روابط عادی بازمی گردند به نظر می رسد انگلیس هم درباره ایران از همین قاعده پیروی می کند.