آرشیو یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۷
نگاه اقتصادی
۶

خبر

کاهش درآمد جنرال موتورز

بلومبرگ|درآمد جنرال موتورز امریکا در سه ماه نخست 2012 میلادی به علت ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کاهش تقاضا در بازار اروپا با افت چشمگیر دوسومی روبه رو شد. شرکت جنرال موتورز طی بیانیه یی اعلام کرد میزان درآمد این شرکت در سه ماه نخست 2012 به علت ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کاهش تقاضا در بازار اروپا با افت چشمگیر دوسومی روبه رو شده است. شرکت جنرال موتورز در بازار اروپا با زیان و ضرر 256 میلیون دلاری روبه رو شده است ولی بهبود شرایط این شرکت در بازار چین و امریکای شمالی مانع از زیان و ضرر کامل این شرکت در سه ماه نخست 2012 شده است.

افت فروش خودروسازان امریکایی

ایسنا|در چهار ماه نخست سال جاری میلادی خودروسازان آسیایی عملکرد بسیار بهتری نسبت به همتایان امریکایی خود در بازار خودروی امریکا داشتند. فروش جنرال موتورز به عنوان بزرگ ترین خودروساز امریکا در بازار خانگی طی چهار ماه نخست امسال با افت 4/0 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2011 مواجه شد. فروش فورد نیز در همین مدت تنها5 درصد رشد نشان داد. در این بین گروه کرایسلر به عنوان سومین خودروساز بزرگ امریکا رشد 33 درصدی فروش را در بازار خانگی تجربه کرد و بهترین عملکرد را در بین خودروسازان امریکایی از خود نشان داد. این در حالی است که فروش شرکت های تویوتا، هوندا، هیوندای-کیا، نیسان، گروه فولکس واگن، بی. ام. و، دایملر، مزدا و سوزوکی در بازار امریکا در چهار ماه نخست 2012 به ترتیب 12، 2، 16، 10، 32، 14، 20، 22 و 4 درصد افزایش یافت. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که فروش اکثر خودروسازان آسیایی و اروپایی در بازار امریکا در سال جاری میلادی با رشد همراه بوده است.

کاهش تولید جهانی گندم

ایسنا|شرکت تحلیلگر اینفورما اکونومیکس در گزارشی برای مشتریانش پیش بینی کرد تولید جهانی گندم در سال جاری که از اول آوریل آغاز شده است، به 41/679 میلیون تن برسد. موسسه پژوهشی ممفیس نیز ماه گذشته اعلام کرده بود تولید جهانی از 097/696 میلیون تن برآورد شده در سال گذشته به 65/679 میلیون تن کاهش می یابد.