آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۸۳
شوک امروز
۲۳

قتل 6 روزنامه نگار مکزیکی در یک ماه

با کشف جنازه یک روزنامه نگار در شمال غربی مکزیک، شمار روزنامه نگارانی که در یک ماه اخیر در این کشور جان باخته اند به شش تن رسید.

به گزارش سایت «هرالدتریبون»، با کشف جنازه یک روزنامه نگار در ایالت «سونورا» در شمال غربی مکزیک، تعداد روزنامه نگارانی که در یک ماه اخیر در این کشور امریکای لاتین جان خود را از دست داده اند، شش تن شد.

بر اساس این گزارش، مقامات محلی این ایالت هم مرز با امریکا گزارش دادند: جنازه «مارکو آنتونیو آویلا» در حالی کشف شد که آثار شکنجه روی بدن وی و نیز پیامی از سوی قاچاقچیان مواد مخدر به چشم می خورد.

بر پایه این گزارش، کمیسیون ملی حقوق بشر مکزیک بسرعت این قتل را محکوم کرد.

به گفته مقامات محلی، این روزنامه نگار 39 ساله و نویسنده گزارش های پلیسی روزنامه ایالت سونورا توسط افراد مسلح ناشناس و در منطقه ای در یک هزار و 700 کیلومتری شهر مکزیکو ربوده شده بود.

پلیس تحقیقات خود را در مورد این که آیا ربودن و قتل این روزنامه نگار به فعالیت های خبری او مربوط بوده یا خیر آغاز کرده است.

مکزیک یکی از خطرناک ترین کشور ها برای فعالیت های خبری محسوب می شود.

بر پایه گزارش کمیسیون ملی حقوق بشر این کشور، از سال 2000 میلادی تا کنون 81 خبرنگار در این کشور به قتل رسیده اند که هفت تن از آنان در پنج ماهه سال جاری جان خود را از دست داده اند. با این حال، یک ماه اخیر خونین ترین ماه برای خبرنگاران مکزیکی به شمار می رود.