آرشیو پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۲۳
اخبار کشور
۱۴

سردار کاظمینی خبر داد:پیش بینی حضور دو میلیون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

مسئولان و نهادهای مختلف از آمادگی کامل برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراشم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) خبر دادند.

سردار حسین کاظمینی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در نشست خبری صبح دیروز به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، گفت: امام خمینی با قیام خود ملت ایران و بشریت را نجات داد و آثار انقلاب روز به روز برای جهانیان شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه از بهمن سال 90 برنامه ریزی برای بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در این قرارگاه شروع شد، گفت: 14 کمیته فعال تلاش شبانه روزی می کنند تا مراسم 14 خرداد هر چه با شکوه تر و امنیت کامل برگزار شود.

کاظمینی با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیون زائر از سایر استانهای کشور به تهران می آیند، گفت: در تمام این کاروان ها روحانی و مداح وجود داشته و دسته های فرهنگی که در آن زندگینامه و سیره امام آورده شده بین زائران توزیع می شود.

وی همچنین به دیگر برنامه های مراسم 14 خرداد اشاره کرد و گفت: رژه موتورسواران از گردان های امام علی (ع) در تهران، برپایی نمایشگاه های جنگ نرم در حرم امام، برپایی نمایشگاه بیداری اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی، پیاده روی زائران از استانهای مختلف، ویژه نامه های حاوی فرمایشات امام و مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و خدمات درمانی و بهداشتی توسط جامعه پزشکان از جمله کارها و خدماتی است که در سالگرد ارتحال امام به زائران داده می شود.

کاظمینی اظهار داشت: امسال برخی زائران عراقی از کشورشان پیاده تا حرم امام می آیند.

وی با اشاره به مراسم تشییع 96 شهید در روز 13 خرداد گفت: پیش بینی می کنیم زائران حرم امام در مراسم امسال به بیش از 2 میلیون برسند.

وی در پایان گفت: همچنین مهمانانی از کشورهایی که در آن بیداری اسلامی رخ داده به این مراسم دعوت شده اند.