آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۹۲
تولید
۷
بازار

افزایش فروش پوشاک خارجی با وجود ممنوعیت ورود

در حالی که به گفته رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان، ورود هر نوع پوشاک خارجی از ابتدای سال جاری به کشور ممنوع شده، ولی همچنان شاهد فروش پوشاک خارجی از هر نوع آن در مغازه ها هستیم.

جواد درودیان اظهار کرد: با توجه به واردات بی رویه پوشاک خارجی به کشور از ابتدای سال جاری که مقام معظم رهبری بر تولید ملی تاکید داشتند، بحث ممنوعیت ورود پوشاک خارجی به کشور به صورت جدی پیگیری شده و این کار به منظور حمایت از تولید داخلی و بومی است.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از پوشاک های خارجی از کیفیت بهتری نسبت به تولید داخلی شان برخوردارند، گفت: این موضوع درست است، ولی باید هر نوع حمایتی از تولید داخلی صورت گیرد که بتوانیم در این زمینه موفق شویم و کیفیت تولیدات را افزایش دهیم که این کار منجر به اشتغالزایی و از بین رفتن بیکاری نیز می شود.

درودیان همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به این ممنوعیت، در حال حاضر بسیاری از مغازه ها پوشاک خارجی را به فروش می رسانند و فروش خوبی نیز دارند، گفت: ممکن است این دسته از پوشاک مربوط به واردات قبلی باشد و اگر هم احیانا در حال حاضر وارداتی در این زمینه صورت گیرد، به صورت قاچاق و غیر قانونی است.