آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۹۵
تئاتر
۱۹

بحثی پیرامون بازیگری

شعبده بازی بازیگر بر بام تهران

داریوش نصیری

آنهایی که درس آخر استانیسلاوسکی را بعد از 4 کتاب اصلی تئوری او خوانده اند، می دانند که برخی بازی های مثال زدنی تئاتر امروز ما تکرار نیست بلکه بشدت تحت تاثیر این تئوری است و این تئوری چکیده و خلاصه اش در رهاسازی عضلانی و بیانی در نقطه اوج و اعتلای انرژی فنون ایفای نقش نهفته است. در همین باره می توان سیامک صفری را مثال زد؛ بازیگری که تمام زندگی اش در همین هنر خلاصه شده است.

برخی بر این باورند که او بازی اش رو به راوی مکرر می رود، اما در ظاهر اینگونه نیست همان طور که در بالااشاره شد، بازی این بازیگر تحت تاثیر آخرین نقطه های اعتلای نقش است. او این روزها البته بازیگری را به شیوه ای متفاوت و متدینگ و رو در رو با تماشاگران دنبال می کند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.