آرشیو چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۳
حوادث
۱۹

3 دانشجو اسکناس تقلبی چاپ می کردند

2 پسر و یک دختر دانشجو که با چاپ اسکناس های جعلی 5 و 10 هزار تومانی، از مغازه داران کلاهبرداری می کردند، از سوی پلیس آگاهی زرند استان کرمان دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش مرد مغازه داری با حضور در پلیس آگاهی زرند علیه 2 مرد و یک زن به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. شاکی گفت: روز حادثه 2 مرد و یک زن جوان برای خرید جهیزیه به مغازه ام آمدند و در قبال خرید لوازم خانگی، اسکناس های 5 و 10 هزار تومانی پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: ساعاتی بعد وقتی شاگردم پول ها را به بانک برد تا به حسابم واریز کند، متوجه جعلی بودن اسکناس ها شد. از 3 مشتری شیاد به اتهام کلاهبرداری شکایت دارم. در حالی که تحقیق در این باره آغاز شده بود، مغازه داران دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، شکایت های مشابهی ارائه کردند.

در ادامه معلوم شد، همه این مغازه داران بی سواد بوده و در دام مشتریان کلاهبردار گرفتار شده اند. به این ترتیب با چهره نگاری رایانه ای از متهمان فراری، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.

در حالی که جستجو برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت، چند روز پیش مرد مغازه داری با مرکز فوریت های پلیسی 110 زرند تماس گرفت و اطلاع داد 2 مرد و یک زن شیاد که چندی پیش از او کلاهبرداری کرده بودند، در مغازه ای درحال خرید هستند.

به این ترتیب، ماموران کلانتری 11 پس از هماهنگی قضایی عازم محل شده و 2 مرد و یک زن که پس از خرید قصد خروج از مغازه را داشتند، دستگیرکردند.

متهمان در مواجهه حضوری با دیگر شاکیان اعتراف کردند دانشجو بوده و با تهیه اسکناس های 5 و 10 هزار تومانی جعلی، کلاهبرداری کرده اند.

اعتراف متهمان

یکی از متهمان درباره نحوه کلاهبرداری شان گفت: من و 2 همدستم در خانه مان اسکناس های جعلی را چاپ و از مغازه هایی که صاحبشان بی سواد بودند، خرید می کردیم و بعد از چند روز کالاها را به مغازه داران دیگری می فروختیم.

در پی اعتراف متهم، 2 همدست دیگر او نیز گفته هایش را تایید کردند.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که ماموران از مخفیگاه متهمان یک دستگاه چاپگر،لپ تاپ، اسکنر و تعدادی اسکناس جعلی 5 و 10 هزار تومانی کشف و ضبط کردند.