آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۶۷۰
استان
۲۳

افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد

حسن نجف وند

دنیای اقتصاد – خرم آباد: استاندار لرستان گفت: برای نخستین بار، هفته ای سه پرواز هما به پروازهای فرودگاه خرم آباد اضافه می شود. حبیب الله دهمرده گفت: پروازهای فرودگاه خرم آباد را به جد پیگیری می کنیم و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی قول این را گرفته ایم که در هفته سه پرواز هما را برای نخستین بار در لرستان داشته باشیم.

وی در ادامه به بحث گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید بیشتر تلاش شود، زیرا یکی از عوامل توسعه لرستان بحث گردشگری است. استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان در زمینه کشاورزی دارای استعدادهای فراوانی است، گفت: متاسفانه بحث خشکسالی در مناطقی از لرستان جدی است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود. دهمرده با اشاره به اینکه استان لرستان استانی است که 80 درصد اراضی کشاورزی آن دیم است، افزود: تنها 20 درصد اراضی لرستان آبی است که با ساخت سدها، بیمه مزارع و...می توان جلوی بخشی از خشکسالی ها را گرفت.

وی در ادامه به مجتمع کشت و صنعت تعطیل شده لرستان اشاره کرد و گفت: این مجتمع چندین سال است که خاک می خورد و دارای یک عقب ماندگی تاریخی است، اما تلاش برای احیای آن ادامه دارد. استاندار لرستان در ادامه به شرکت پارسیلون خرم آباد اشاره کرد و گفت: بیش از 100 جلسه در این مدت در داخل و خارج استان داشته ایم و به زودی مشکل این کارخانه حل می شود.

وی سال 90 را سال توسعه و پیشرفت در زیر ساخت ها و اجرای پروژه های مواصلاتی و ارتباطی از جمله آزادراه ها، راه آهن ها و نیز امور عمرانی و شهری، ایجاد و تاسیس مراکز علمی و دانشگاه ها، اعتبارات و بودجه و... در استان لرستان دانست و خاطرنشان کرد: باید نقاط مثبت و منفی را شناسایی و در تقویت نقاط ضعف و استفاده از نقاط قوت تلاش کرد.