آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

رونمایی از مجموعه مستند «انقلاب های بدون مرز»

مجموعه مستند «انقلاب های بدون مرز» با موضوع بیداری اسلامی شنبه دهم تیر با حضور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما رونمایی می شود.

مرتضی شعبانی تهیه کننده مجموعه مستند «انقلاب های بدون مرز» گفت: بعدازظهر شنبه دهم تیر مراسمی در تالار سوره حوزه هنری برگزار و طی آن از 13 برنامه مستند تلویزیونی و پنج نماآهنگ با محتوای بیداری اسلامی رونمایی می شود.

وی افزود: محتوای کلی این برنامه ها ریشه یابی و ماهیت خیزش های انقلابی یک سال ونیمه اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست و به تحولات مربوط به کشورهای مصر (دو برنامه)، تونس (دو برنامه). بحرین (یک برنامه)، لیبی (یک برنامه)، یمن (یک برنامه)، تحولات مربوط به فلسطین و رژیم صهیونیستی و نسبت آن با موضوع بیداری اسلامی (یک برنامه) و کلیت ماجرای بیداری اسلامی (چهار برنامه) خواهد پرداخت. یک برنامه ویژه با عنوان «رویای آمریکایی» هم به ماجرای جنبش وال استریت در ایالات متحده پرداخته و مسائل و مشکلات جامعه آمریکا را در حوزه سیاست و اقتصاد ارزیابی می کند.

به گفته شعبانی، عموم این برنامه ها را کارگردانان ایرانی ساخته اند. سیدروح الله حسینی، سیداحسان اصغرزاده و سعید صادقی از جمله کارگردانان برنامه های مستند و عبدالستار کاکایی و صادق شادی از جمله کارگردانان نماآهنگ های این مجموعه هستند.

مجموعه مستند «انقلاب های بدون مرز» کاری از گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که پخش آن یازدهم تیر به صورت هفتگی آغاز می شود. این مجموعه روزهای یکشنبه پس از بخش خبری ساعت 19و تکرار آن در روزهای جمعه، پس از بخش خبری ساعت 14 پخش خواهد شد.