آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۲
جهان
۶

بلند پایه ترین مقام اطلاعاتی انگلیس بصراحت اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور نمی توانند امنیت بازی های المپیک لندن را تضمین کنند

حملات تروریستی، تهدیدی برای بازی های المپیک 2012 لندن

نزدیک به سه هفته مانده به آغاز المپیک 2012 لندن، نیروهای امنیتی این کشور تدابیر ویژه ای برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی تدارک دیده اند که استقرار سیستم دفاع موشکی در اطراف لندن یکی از این اقدامات است.

جاناتان ایوانس، بلند پایه ترین مقام اطلاعاتی انگلیس بصراحت اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور نمی توانند امنیت بازی های المپیک لندن را تضمین کنند، هرچند به اعتقاد وی بزرگ ترین رقابت های ورزشی سال در پایتخت انگلستان نمی تواند هدف ساده ای برای حملات تروریستی باشد.

رویدادهای هفته گذشته سخنان جاناتان ایوانس را تایید می کند. پلیس انگلیس هفته گذشته با تکیه بر گزارش های سرویس اطلاعاتی داخلی این کشور (MI5) گروهی از افراد مظنون به همکاری با گروه های تروریستی را در لندن و دیگر نقاط این کشور بازداشت کرد.

خاطره اقدامات تروریستی سال 2005 در متروی لندن هنوز زنده است و به همین دلیل انگلیس تدابیر ویژه ای برای مقابله با حملات تروریستی در نظر گرفته و در آستانه برگزاری المپیک، پلیس اعلام «وضعیت هشدار» کرده است.

حمل ونقل عمومی و خصوصا ایستگاه های مترو در لندن، از جمله مکان هایی است که نیازمند توجه ویژه پلیس و نیروهای امنیتی است و این مراقبت ها در جریان برگزاری مسابقات المپیک چند برابر خواهد شد.

روز پنجشنبه گذشته شش نفر در لندن دستگیر و روز جمعه نیز هفت نفر دیگر بازداشت شدند. بیشتر بازداشت شدگان شهروندان بنگلادشی بوده اند. پلیس هنوز ارتباط این افراد را با گروه های تروریستی رسما تائید نکرده است، اما پیش بینی می شود نگرانی های امنیتی منشا این بازداشت ها باشد.پیش بینی می شود با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک، میزان بازداشت هایی از این دست به طور چشمگیری افزایش یابد. المپیک 2012 لندن نزدیک به سه هفته دیگر آغاز خواهد شد. بیش از 9500 نیروی پلیس مسئولیت نظارت و تامین امنیت این رویداد مهم ورزشی را به عهده خواهند داشت.