آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۴۰
حقوق
۸

رییس کانون وکلای کرمانشاه: با از بین رفتن استقلال وکلا، حق دفاع شهروندان خدشه دار می شود

رییس کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام گفت: با از بین رفتن استقلال وکلا، حق دفاع شهروندان نیز به شدت خدشه دار می شود.

به گزارش ایسنا، کیومرث سپهری در هیات عمومی فوق العاده کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام با موضوع بررسی لایحه جامع وکالت اظهارکرد: صرف نظر از مواد این لایحه که موضوع استقلال کانون وکلاو وکیل را به طور کلی منتفی می کند، لایحه از نظر طراحی و تعریف ساختار سازمان وکالت و شورای عالی وکالت و پاسخگویی و برآورد نیازهای روز بسیار ضعیف بوده و غیرجامع است و از این دیدگاه نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست، در حالی که عنوان جامع به آن داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با از بین رفتن استقلال کانون و وکیل، حق دفاع شهروندان نیز به شدت خدشه دار می شود و دادرسی عادلانه که یک رکن آن حضور وکیل مستقل است، بی معنی خواهد شد.

سپهری افزود: در حالی که رویکرد دولتی شدن وکالت در این لایحه به شدت تعقیب شده است، از دیدگاه کلی، مسائل اجتماعی و اقتصادی و تخصصی همگی به سمت و سوی غیردولتی و خصوصی شدن و تخصصی عمل کردن و واگذاری هر بخش به متولیان و متخصصان آن بخش است، اما در این لایحه دقیقا برخلاف روند کلی امور به سوی دولتی شدن و گسترش چتر تصدی گری دولتی و تخصصی عمل کردن پیش رفته است.

رییس کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام خطاب به وکلای حاضر در جلسه تاکید کرد: یقین بدانید کانون های وکلاکه متولی امر دفاع هستند، با پشتیبانی و اقدامات شما به طور قاطع عمل خواهند کرد و آنچه شایسته است و مطابق قانون اساسی باشد عملی خواهد شد.

وی افزود: انتظار و توقع از تمام همکاران و هر حقوقدان آزاده یی این است که هر کس به سهم خود در این زمینه حساس باشد و منصفانه و عالمانه بکوشد چیزی که به نفع و صلاح کشور است، به تصویب برسد و هم چنان که قرآن کریم وعده فرموده است هر گروه و قومی که همت کنند، می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند.