آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
سیاسی
۲

گزیده اخبار

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به انفجار یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انفجار در دانشکده پلیس یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر گردید این گونه اقدامات را محکوم کرد. رامین مهمانپرست اظهار امیدواری نمود که با تقویت نهادهای مدنی و مستقل مردمی، اوضاع یمن رو به آرامش گذارده و امنیت به این کشور باز گردد. وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار یمن متحد قرار داشته و حامی ثبات، امنیت، وحدت و استقلال این کشور می باشد.

عقب نشینی گروهک های تروریستی از مرزهای ایران

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی با تجلیل از تلاش ها و ایثارگری های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: گروهک های تروریستی با ضربه های سختی که از نیروهای مسلح دیدند، به طور کامل از مرزهای ایران عقب نشینی کرده اند. عیسی قنبری ادامه داد: سرکوب و مقابله با حرکت های تروریستی، امنیت پایداری را در منطقه ایجاد کرده چنانکه هیات های عراقی و ایرانی بدون هیچ دغدغه ای از مناطق صفر مرزی بازدید می کنند.

آمادگی سپاه برای ایستادگی در برابر تهدیدعلیه نظام

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر تهدیدی بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی سپاه با تمام قدرت در برابر آن ایستادگی خواهند کرد. سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، با اشاره به وضعیت آمادگی نیروی زمینی سپاه، اظهار داشت: نیروی زمینی در حال حاضر در سطح آمادگی بسیار خوبی به سر می برد که نشانه آن، حضور مقتدرانه و فعال در عملیاتهای سال گذشته و امسال در مناطق شمال غرب و جنوب شرقی کشور است.