آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
فرهنگ و هنر
۹

آغاز مرمت بناهای مجموعه سعدآباد

مسئول دفتر فنی مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد از اجرای عملیات عمرانی و مرمت کاخ موزه های این مجموعه خبر داد.

فاطمه ولی پور با اعلام این که عملیات مرمت و بازسازی بناهای تاریخی امری مستمر است و به صورت سالیانه انجام می شود، درخصوص اقدامات انجام شده در ماه های گذشته گفت: اقدامات اولیه برای بررسی تمام بناهای موجود در مجموعه سعدآباد از اردیبهشت ماه امسال اولویت بندی شده و برآوردهای مالی هر یک از پروژه ها به عمل آمد و سپس در آگهی مناقصه از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و براساس اولویت های تعیین شده، پیمانکار برنده مناقصه اعلام شد و آغاز به کار کرد.

وی افزود: فصل دوم ساماندهی و مرمت بناهای این مجموعه در سال 91 آغاز شده و در حال انجام است.

مسئول دفتر فنی سعدآباد با تاکید بر اهمیت بازسازی شیروانی های مجموعه گفت: اقداماتی همچون جمع آوری فضولات پرندگان، تعویض ورق های پوسیده و ماستیک کاری و رنگ آمیزی شیروانی ها در مرحله انجام است.

ولی پور رنگ آمیزی دیوارهای داخلی موزه ها را از دیگر اقدامات در حال انجام برشمرد و اضافه کرد: پاک سازی گچ بری های طبقه دوم موزه ملت و رنگ آمیزی دیوارهای داخلی، رنگ آمیزی موزه استاد فرشچیان، موزه برادران امیدوار، واحد دفتر فنی، واحد امور مالی و موزه اتومبیل های سلطنتی از دیگر امور عمرانی در مجموعه سعدآباد به شمار می آیند که در حال انجام است.

این مسئول همچنین بازسازی پارکت های آسیب دیده کاخ ملت، کاخ سبز و موزه های استاد بهزاد و هنرهای زیبا را از اولویت های عمرانی این مجموعه در سال 91 برشمرد.