آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
فرهنگ و هنر
۹

خبرهایی از حواشی دنیای سینما

نامه حکمت

منیژه حکمت در نامه ای سرگشاده به وزیر ارشاد نسبت به اعطا نشدن مجوز تاسیس دفتر پخش فیلم اعتراض کرد.

این تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران در این نامه با اشاره به سوابق فعالیتش در حوزه ساخت فیلم، نسبت به آنچه همکاری نکردن اتحادیه تهیه کنندگان 2 توصیف کرده که گویا مانع از اعطای مجوز به تاسیس دفتر پخش شده است، انتقاد داشته است. او در این نامه روند مذکور را با توجه به آئین نامه و اظهارات موجود غیرقانونی توصیف کرده است.

نظر نعمتی

نقی نعمتی کارگردان سینما در اظهاراتی نسبت به اعطای تسهیلات حمایتی چند میلیاردی که گفته می شود برای پروژه ساخت فیلمی به یک کارگردان ایرانی مقیم هالیوود اختصاص یافته، انتقاد کرد.

نعمتی در سخنانی این گونه اخبار را در حالی که به گفته او تعداد قابل توجهی از سینماگران کشور از جمله برخی پیشکسوتان امکان ساخت فیلم را با توجه به فراهم نبودن شرایط لازم نداشتند، امری متناقض و غیرقابل توجیه توصیف کرده است.

پیشنهاد میری

مازیار میری کارگردان در نامه ای به منوچهر محمدی- تهیه کننده - به او پیشنهاد کرده است از ساخت فیلمی درباره بخشی از زندگی حضرت امام خمینی (ره) که در خبرها آمده است صرف نظر کند.

او در نامه خود با اشاره به برخی از واکنش ها نسبت به فیلم «بوسیدن روی ماه» که در جشنواره فیلم فجر حضور داشت پیش بینی کرده است که محمدی برای نمایش فیلم جدید خود با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

کارگردان «پاداش سکوت» با اشاره به روند تصمیم گیری درباره اکران فیلم های نوروزی به محمدی توصیه کرده است که از ساخت این فیلم (فیلمی درباره امام خمینی (ره)) صرف نظر و آن را به زمان دیگری موکول کند.

نامه مازیار میری بیش از آنکه به مخاطب آن بپردازد، انتقادی را به شرایط فعلی سینما و مدیریت آن داشته است.