آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
جامعه
۱۵

نماینده مرکز مین زدایی کشور: 7میلیون مین در مناطق مرزی خوزستان کشف و خنثی شده است

نماینده مرکز مین زدایی کشور در خوزستان گفت: با پاکسازی بیش از 90 درصد اراضی آلوده به مواد منفجره مربوط به جنگ تحمیلی، تاکنون حدود 7 میلیون مین و تله انفجاری در مناطق مرزی استان خوزستان کشف و خنثی شده است.

احمد سلحشور فر افزود: از مجموع یک میلیون و 400 هزار هکتار اراضی مناطق مرزی خوزستان که بر اثر تجاوز نیروهای بعثی آلوده به مین شده تاکنون یک میلیون و 260هزار هکتار آن با تلاش شبانه روزی نیروهای از جان گذشته خودی پاکسازی شده است.

وی گفت: اغلب مناطق آلوده به مین و مواد منفجره در استان خوزستان در دو دهه گذشته پاکسازی شده و در اختیار مردم ساکن در مناطق مرزی قرار گرفته است.

نماینده مرکز مین زدایی کشور در خوزستان تصریح کرد: 70هزار هکتار دیگر از مناطق آلوده به مین و مواد انفجاری در مناطق مرزی خوزستان تا پایان سال جاری پاکسازی خواهد شد.

سلحشور فر گفت: برای پاکسازی اراضی آلوده استان تاکنون 7 میلیون عدد مین و 5 میلیون انواع گلوله و بمب عمل نکرده پس از جمع آوری منهدم شده است. وی با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی مناطق مرزی خوزستان با مشارکت 16یگان پاکسازی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش غیردولتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اراضی آلوده به مین پس از پاکسازی برای فعالیت های اقتصادی در اختیار بخش های صنعتی، کشاورزی و زیربنایی گذاشته شده است.