آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
ایران زمین
۱۱

اجرای 70 طرح مهرماندگار در خوزستان

اهواز - خبرنگار تکمیل عملیات اجرایی 900 طرح کلان نیمه تمام درکشور تا پایان دولت دهم با عنوان طرح های مهرماندگار با حجم اعتبار 170 میلیارد تومان به نرخ سنواتی به تصویب رسید.

علی اکبر محرابیان، دستیار ارشد رئیس جمهوری در جلسه طرح های مهر ماندگار در اهواز اعلام کرد: از این میزان، مجموعا 70 طرح مهر ماندگار در خوزستان با حجم سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومان داریم که باید با پیش بینی و تخصیص منابع تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسند.

محرابیان که در راس هیاتی در گرمای بالای 50 درجه خوزستان از بخش عمده طرح های مهر ماندگار این استان بازدید کرد، خطاب به مدیران اجرایی خوزستان یادآور شد: در صورتجلسه ای که بین ما و دستگاه مجری طرح های مهر ماندگار به تفکیک منعقد می شود، طرفین متعهد می شوند که این طرح ها در زمان مقرر باید به اتمام برسد. این تعهداتی است که همه ما به مردم این استان و نیز کشور می دهیم تا آنان از ثمرات خدمات دولت بهره مند شوند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری منابع مالی طرح های مهر ماندگار در کشور را از محل های تملک دارایی ها، ردیف مازاد درآمد نفت، فروش اوراق مشارکت، بند 33 بودجه یا استفاده از سهام ممتاز شرکت های دولتی، طرح های وزارت نفت و نیز تسهیلات برای طرح های بخش خصوصی اعم از صنعتی و نیروگاهی عنوان کرد. از طرح های مهم مهر ماندگار در خوزستان طرح بزرگ آبرسانی غدیراست که توسط وزارت نیرو در حال اجراست. نماینده وزارت نیرو اعلام کرد: اجرای فاز دوم این طرح که شامل خط آبرسانی اهواز، ام دبس به قیصریه و نیز دارخوین است، هم اکنون 480 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 380 میلیارد تومان آن به پیمانکار پرداخت شده تا فاز دوم خاتمه یابد.