آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
تلویزیون
۱۸

رضا بابک

صدا و چهره آرامی دارد ولی این دلیل نمی شود تا از پس نقش های چالشی بر نیاید. رضا بابک فعالیت در تئاتر را از سال 1350 آغاز کرد و پس از آن هم به سینما روی آورد. او این روزها آقای کیهانی سریال مهمانان ویژه است تا نقش پدری را ایفا کند که در میانه نزاع های دو خانواده قرار دارد.

بابک اوج و فرودهای نقش را با صدایش به خوبی نشان می دهد و البته این مسئله حکایت از تئاتری بودن این بازیگر دارد. او قبل از این سریال آخرین بار سریال گاوصندوق ساخته مازیار میری را روی آنتن داشت. تله تئاتر دیوانگان متفکر هم با بازی وی سال گذشته از شبکه چهار سیما پخش شد.

هنوز هم بسیاری از مخاطبان خاطره سریال های او را به یاد دارند. سریال فروشگاه و تکیه کلام معروف بابک درآن اثر که می گفت «اله بله جیمبله» یا سریال خانه ما و نقش آن استادی که با خانواده اش در یکی از شهرهای کوچک اطراف تهران زندگی می کردند و در هر قسمت ماجراهایی داشتند.

از دیگر کارهای این هنرمند می توان به دعوت، به رنگ ارغوان، شوریده، مرد آفتابی مصائب عاشق فقیر، شریک زندگی، کودکانی از آب و گل، چشم هایم برای تو، لبه تیغ، گربه آوازخوان، ریحانه، ارثیه و چریکه تارا اشاره کرد.