آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
دین و اندیشه
۱۲

مدیر بخش فرهنگی - هنری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با عنوان کرد

حمایت از صنایع دستی قرآنی مورد تاکید در نمایشگاه قرآن

گروه دین و اندیشه حجت الاسلام انصاری جعفری، مدیر بخش فرهنگی هنری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد: افراد حقیقی و نهادهای حقوقی در ارائه محصولات فرهنگی هنری خود رویکرد قرآنی و روایی را مدنظر قرار خواهند داد. وی گفت: حمایت از صنایع دستی قرآنی در بخش محصولات فرهنگی نمایشگاه قرآن مد نظر است.

حجت الاسلام محسن انصاری جعفری در گفت و گو با خبرنگار درباره بخش فرهنگی هنری نمایشگاه قرآن گفت: این بخش از ابتدای نخستین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با عنوان محصولات فرهنگی فعال بوده و به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی با فعالان فرهنگی و هنری، این حضور هر ساله پررنگ تر شده است.

وی مهمترین فعالیت در بخش فرهنگی هنری نمایشگاه قرآن سال جاری را حمایت از صنایع دستی دارای رویکرد قرآنی و خروج آنها از جنبه بازاری مطرح کرد و افزود: بالغ بر90 درصد محصولات این غرفه صنایع دستی با اجرای زنده خواهد بود. همچنین محدودیتی نیز برای حضور افراد حقیقی و ارائه هنرشان در نمایشگاه قرآن نخواهد بود.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر این که آثار هنرمندان در نمایشگاه قرآن به فروش خواهد رسید، افزود: بخش محصولات فرهنگی هنری نمایشگاه نظیر سال های پیش در زیرزمین شبستان با راهروبندی متفاوت و حضور بیش از 43 غرفه از جمله ارائه آثار صنایع دستی، خط، ظریف بری روی فلز، معرق مس و معرق برنج و... واقع خواهد شد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 26 تیر ماه تا 24 مرداد (26 شعبان تا 25 رمضان) برپا خواهد شد.