آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
دین و اندیشه
۱۲

مراسم رونمایی سردیس شهیده حجاب و عفاف برگزار شد

مراسم رونمایی سردیس مروه الشروینی، شهیده حجاب و عفاف با حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشکری و تعدادی از مهمانان اجلاس بین المللی زنان و بیداری اسلامی در مقابل در شرقی پارک لاله تهران برگزار شد.

سویزی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به این که بانو مروه الشروینی سمبلی از جهان اسلام است که در راه حفظ آرمان ها و ارزش ها به شهادت رسیده است، گفت: شهادت این زن مسلمان، بیانگر چهار کلید واژه حجاب و عفاف، توانمندی دگرگون سازی ارزشمدارانه در تاریخ، حضور اجتماعی زن مسلمان و دانش و فرهیختگی زن مسلمان است که جهان اسلام را به باز آفرینی ارزش ها در برابر قدرت های رسانه ای و جهانی وا می دارد.

سویزی با اشاره به این که دنیای امروز، زن آگاه و بیدار مسلمان که سرنوشت اجتماعی را می فهمد نمی خواهد، افزود: آنچه اسلام و قرآن کریم پیش روی ما می گذارد این است که کرامت انسانی باید به دست صالحین و بر مدار صلاح حفظ شود و خداوند نیز انسان را در این مسیر یاری می کند که این همان چیزی است که دشمنان از آن بیم دارند. وی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: آنچه نیروهای انسانی را در ایران به آتشفشانی عظیم برای مقابله با قدرت های استکباری بدل کرد، ایمان به خدا، استقامت در راه آن و حضور زنان جامعه به رهبری پیری فرزانه به نام امام خمینی(ره) بود که این عوامل موجب پیروزی انقلاب ایران اسلامی شد. در ادامه این مراسم پس از قرائت سرود و تواشیح با اهدای تاج گل و نواختن موزیک توسط بانوان و مادران تعدادی از شهدای جنبش بیداری اسلامی از سردیس بانوی شهیده حجاب و عفاف در کشورمصر، مروه الشربینی رونمایی شد.

مروه الشربینی تبعه مصر، سه سال پیش در دادگاه تجدید نظر در آلمان با ضربات چاقوی مهاجم آلمانی در برابر چشمان قاضی و همسر و پسر خود به شهادت رسید.