آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
بین الملل
۲۷

گزیده اخبار

دومای روسیه اینترنت را محدود کرد

مجلس دومای روسیه قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن دولت اجازه می یابد از ورود کاربران اینترنت به برخی پایگاه های اینترنتی غیر اخلاقی جلوگیری کند. دولت همچنین می تواند سایت های مروج استفاده از مواد مخدر و خودکشی را مسدود کند. اما اقدام نمایندگان مجلس روسیه برای محدود کردن اینترنت با انتقاد وبلاگ نویسان، گروه های رسانه ای و مدافعان حقوق بشر رو به رو شده است که این قانون را به مثابه حمله ای گسترده علیه خود ارزیابی کرده اند.

خطر از بین رفتن 5/4 میلیون شغل در اروپا

سازمان بین المللی کار در گزارشی ضمن هشدار درباره این که بدون اقدامات سیاسی و اقتصادی لازم خطر از بین رفتن 5/4 میلیون شغل دیگر در 4 سال آینده در منطقه یورو وجود دارد، همچنین اعتبار ارز مشترک اروپایی را با توجه به رکود طولانی مدت بازار کار در معرض خطر ارزیابی کرد.

دومین روز بزرگترین اعتصاب پزشکان پرتغالی

اعتصاب پزشکان پرتغالی در شهر لیسبون در اعتراض به تدابیر ریاضت طلبانه جدید همچنان ادامه دارد. دولت پرتغال در ازای دریافت وام 96 میلیارد دلاری سال گذشته در پی اجرای تدابیر ریاضت طلبانه در بخش بهداشت و درمان به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه ها است. اتحادیه های کارگری که از افزایش بیمارستان های خصوصی خشمگین بودند، اعلام کردند پزشکان پرتغالی بیش از ساعت کاری فعالیت می کنند.

درگیری پروتستان ها و کاتولیک ها در ایرلند

درگیری روز گذشته پروتستان ها و کاتولیک ها در ایرلند به مداخله نیروهای پلیس و زخمی شدن 9 نفر از آنان منجر شد. پروتستان ها امسال نیز در سالگرد کشتار تاریخی این قوم به دست کاتولیک ها تظاهرات کردند. صدها تن از نیروهای پلیس این تظاهرات را که معمولا به درگیری با کاتولیک ها منجر می شود، تحت کنترل داشتند. حاضرین با پرتاب مواد آتش زا به نیروهای پلیس حمله کردند که به آتش گرفتن یک خودرو منجر شد.