آرشیو سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱، شماره ۱۵۷۹
حادثه
۱۸

زندان و شلاق برای 4 رباینده دختر جوان

شرق: چهار مرد جوان که متهم هستند دختری را ربوده و او را مورد آزار قرار داده اند به حبس و شلاق محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار ما، دختری جوان اوایل سال جاری به ماموران خبر داد مورد آزار جنسی قرار گرفته است. زمانی که ماموران بازجویی های خود را از این دختر آغاز کردند او جزییات را شرح داد و گفت: سر موقع به محل قرار رفتم اما کسی که منتظرش بودم نیامد. حدود ساعت 11شب در حالی که کنار خیابان منتظر ایستاده بودم چهار جوان که سوار ماشینی بودند جلوی پایم ترمز کردند و من را ربودند و مورد آزار قرار دادند.

پلیس با شکایت این دختر و به دست آمدن نشانی هایی از متهمان چهار متهم را بازداشت کرد. آنها در تحقیقات اولیه به آزار دختر جوان اعتراف کردند. سپس پرونده به شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قاضی باقری رییس دادگاه و چهار قاضی مستشار تحقیقات خود را از این مردان آغاز کردند.

با تکمیل تحقیقات وقت رسیدگی تعیین شد. در جلسه دادگاه، دختر جوان یک بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و گفت: چهار مرد جوان بعد از اینکه من را در میدان آزادی ربودند به منطقه ای در جاده بهشت زهرا بردند و آنجا مورد آزار قرار دادند. هرچه خواهش و التماس کردم توجهی نکردند به نظر می رسید حالت عادی ندارند.

بعد از دختر جوان متهمان یک به یک در جایگاه حاضر شدند تا در برابر اتهام تجاوز به عنف از خود دفاع کنند.

متهم ردیف اول این پرونده گفت: «این دختر خودش تمایل داشت با ما رابطه داشته باشد و ما این اتهام را قبول نداریم.» سایر متهمان هم ادعای متهم ردیف اول را تکرار کردند و گفتند اگر این دختر خودش نمی خواست به چه دلیل ساعت 11 شب در میدان آزادی بود.

بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات وارد شور شدند و با نظر اکثریت قضات چهار متهم به پنج تا هفت سال حبس به جرم آدم ربایی و به جرم رابطه نامشروع، هر کدام به 99 ضربه شلاق محکوم شدند. اکثریت قضات با این استدلال که تجاوز به عنف با توجه به نظریه پزشکی قانونی و با توجه به آنچه در قانون آمده است صورت نگرفته متهمان را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه کردند اما آنها را در اتهام آدم ربایی مجرم دانستند چراکه متهمان دختر جوان را از میدان آزادی تا جاده بهشت زهرا کشانده بودند.