آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۶۹۳
فرهنگ و هنر
۳۲

افتتاح رسمی شبکه های «پویا» و «ورزش» هنرمندان و ورزشکاران را دور هم جمع کرد

شبکه های تخصصی ورزش و پویا صبح چهارشنبه 28 تیر ماه با حضور رییس جمهور، رییس سازمان صداوسیما و جمعی از هنرمندان عرصه کودک و قهرمانان ورزشی در محل برگزاری جلسه هیات دولت افتتاح رسمی شدند.

به گزارش ایسنا شبکه ورزش اولین شبکه ای بود که با جمله به یادماندنی امام خمینی (ره) که فرمودند: «ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم» افتتاح رسمی شد.

پس از افتتاح رسمی شبکه ورزش پیام های تبریک علی دایی، اسماعیل کوثری نماینده مجلس، علیرضا دبیر، تیمور غیاثی، محمد نصیری، امیر قلعه نوعی، بهرام افشارزاده، مهدی تقوی و حمید استیلی و... پخش شد.

پخش ووله های تصویری از افتخارآفرینی قهرمانان تیم ملی، حضور ورزشکاران ایرانی، ورزش های سنتی ایران و... از دیگر تصاویر پخش شده پس از اعلام افتتاح رسمی شبکه ورزش بود.

در حین پخش این تصاویر رییس سازمان صداوسیما توضیحاتی را به رییس جمهور ارائه می داد.

پس از راه اندازی شبکه ورزش، شبکه پویانمایی هم در حضور احمدی نژاد و ضرغامی و در حالی که مریم نشیبی و امیر محمد (مجری کودک برنامه عموپورنگ) با همکاری هم دکمه افتتاح رسمی شبکه انیمیشن را فشار می دادند، راه اندازی رسمی شد.

عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در این مراسم سخنانش را به بسته سوم شبکه های دیجیتال که شامل هشت شبکه است اختصاص داد و در این زمینه توضیح داد: بسته سوم دیجیتال هشت تایی است که آن را در تهران تجربه می کنیم و از طریق اعتبار 400 تا 500 میلیاردی که فراهم شد، امکان راه اندازی این بسته به وجود آمد. در حال حاضر استان های مختلف 16 کانال را می گیرند و هشت کانال دیجیتالی مختص تهران است. اختلالی هم که در شبکه های تلویزیونی پیش آمد، به خاطر نصب فرستنده های پرقدرت و کمبود اطلاع رسانی بود که مردم به سرعت متوجه شدند و کانال های خود را روی آن تنظیم کردند.

رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: با توجه به اهمیت شبکه های ورزش و پویا سعی کردیم این شبکه ها را به مراکز استان ها هم برسانیم. مراکز استان ها می توانند شبکه های ورزش و پویا دریافت کنند. اما این وضعیت تا زمانی که بتوانیم بسته سوم دیجیتالی را در استان ها هم نصب کنیم، وضعیتی موقتی است. امیدوارم بتوانیم این امکان را فراهم کنیم که در آینده شبکه هایی را که راه اندازی آنها ضروری است افتتاح کنیم.