آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۱
ایران شوک
۲۱
شوک هوایی

یک هواپیمای شخصی در آسمان تهران- چالوس ناپدید شد

گروه شوک: یک هواپیمای کوچک شخصی که با دو سرنشین از فرودگاهی در نزدیکی کرج بسوی شمال کشور به پرواز درآمده بود در مسیر هوایی تهران- چالوس دچار سانحه نامعلومی شد و از صحنه رادار ناپدید گشت. این هواپیمای شخصی دونفره روز پنجشنبه گذشته در فرودگاه اشتهارد واقع در نزدیکی کرج از روی باند به پرواز درآمد تا سرنشینانش را به رامسر برساند، اما هنگامی که این هواپیما در مسیر تهران- چالوس بر فراز آسمان در حال پرواز بود، مسئولان برج مراقبت ناگهان متوجه شدند که علامت تصویری آن از صفحه رادار محو شد.

گفته می شود این هواپیمای کوچک متعلق به یک شرکت هواپیمایی به نام

«جا ایروی» بوده که به نظر می رسد به یک فرد به عنوان هواپیمای اجاره ای واگذار شده بود و یک هواپیمای شخصی تلقی می شد که در اختیار خانواده ای قرار داشت.

به گزارش خبرنگار شوک؛ تا زمان تنظیم این خبر (ساعت دو بعدازظهر جمعه) هیچ خبری درباره ناپدید شدن هواپیما و سرنوشت دو سرنشین آن مخابره نشده بود و یکی از مسئولان در فرودگاه مهرآباد هم به خبرنگار ایسنا گفته به احتمال زیاد این هواپیما سقوط کرده ولی خبری قطعی درباره این سانحه در دست نیست.

مسئولان هلال احمر نیز به شوک اعلام کردند در پی اعلام خروج این هواپیما از رادار، تیم امدادی هلال احمر با یک فروند هلیکوپتر شب پنجشنبه و صبح جمعه در منطقه چابکسر و کلاچای به جست وجو پرداختند ولی اثری پیدا نکردند، سگ های زنده یاب نیز در حال جست وجو هستند ولی ردی پیدا نکرده اند. تحقیقات همچنان ادامه دارد.

مسئولان روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین شرکت فرودگاه های کشور هم حاضر به دادن توضیحاتی درباره سرنوشت سرنشینان هواپیما و سانحه احتمالی نشدند و ضمن اظهار بی اطلاعی در این باره گفته اند خبری درباره چنین سانحه ای نشنیده اند.

هواپیمای شخصی شرکت «جا ایروی» که یک هواپیمای آموزشی است با پرواز از فرودگاه آزادی اشتهارد قصد داشت در فرودگاه رامسر بر زمین بنشیند اما گزارش های رسیده نشان می دهد که هواپیما هرگز به مقصد نرسیده و هرگونه تلاش برای ارتباط رادیویی با سرنشینان این هواپیمای شخصی دونفره بی جواب مانده است.

آخرین خبر: همسر یکی از قربانیان این پرواز که همسرش حسین دادگر به همراه حسینی با هواپیمای شخصی عازم رامسر بودند گفت: مسئولان هواپیمایی از طریق موبایل محل سقوط هواپیما را شناسایی کرده اند.