آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۱۵۸۴
دنیا گردی
۱۲

تغییر دکوراسیون در سوریه

دیلی میل: او را پرنسس دیانای خاورمیانه می دانند که هم ظاهر قابل قبولی دارد و هم در مورد کارهای خیریه اش صحبت زیادی شده است. در کشور سوریه اسما السد به عنوان بانوی اول این کشور باید تصویر خوبی از کشورش به جهان نشان دهد اما در تازه ترین اسناد افشاشده توسط سایت ویلی لیکس، پای بانوی اول سوریه هم گیر است چراکه مارس گذشته او بدون توجه به حوادثی که در کشورش رخ می دهد 270 هزار پوند صرف خرید مبلمان جدید برای یکی از کاخ های ریاست جهموری کرده است. خانم السد 36 ساله که متولد انگلیس است، به فروشگاهDN در منطقه چلسی لندن سفارش پنج لوستر داده بود که 8800 پوند ارزش داشت. اما خانم السد زیاد به مسایل داخلی سوریه کاری ندارد و تازه کردن دکوراسیون قصر تابستانی اش اهمیت بیشتری برایش دارد. او و شوهرش برای فرار از گرمای وحشتناک به این قصر پناه می برند؛ قصری که در منطقه لاکاتیا در 200 مایلی قاهره قرار دارد و طبق گزارش های مختلف امکانات باشکوهی دارد. در بین 130 سفارشی که خانم السد به فروشگاه لندنی داده بود، 11 پای مبلی وجود داشت که بیش از 20 هزار پوند ارزش دارد.

همسر رییس جمهور سوریه برای اتاق پذیرایی اش سفارش میزناهارخوری به ارزش 10 هزار پوند داده است و برای اتاق نشیمن هم بیش از 11 هزار دلار هزینه کرده است.

او سه هزار دلاری هم صرف اتاق های دیگر خانه اش کرده. طبق اسناد ویکی لیکس، خانم اسد که در غرب لندن بزرگ شده و در سال 2000 با رییس جمهور فعلی سوریه ازدواج کرده، از طریق ماموران ویژه تشریفات ریاست جمهوری در جریان تغییر دکوراسیون قصر تابستانی اش بوده و کارمندان بشار اسد مرتب عکس های کاخ را برای بانوی اول می فرستادند. با اینکه کشورهای مختلف حکومت سوریه را به دلیل مسایل داخلی اش محکوم کرده اند، اسما السد چندان به این مسایل فکر نمی کند و خودش را درگیر کارهای شوهرش نمی کند.

خانم السد در 23 سپتامبر ای میلی به یکی از ماموران تشریفات ریاست جمهوری زده بود و در آن گفته بود که مبل های جدید باید چگونه در اتاق ها و سالن قرار بگیرند. او در کالج سلطنتی لندن کامپیوتر و ادبیات فرانسه خوانده و در 19سالگی با شوهر آینده اش آشنا شده است؛ زمانی که بشار اسد در لندن مشغول گذراندن دوره های مختلف برای تبدیل شدن به جراح چشم بود.