آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۶۹۹
بازار دیجیتال
۲۶

درصورت عدم تخصیص ارز دولتی

قیمت کالاهای صوتی و تصویری تغییر خواهد کرد

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با اشاره به عدم اختصاص ارز دولتی به تولیدکنندگان کالاهای صوتی و تصویری، گفت: در صورت استفاده فعالان از ارز آزاد، قیمت کالاهای صوتی و تصویری افزایش می یابد.

«محمدرضا شهیدی» با اشاره به قیمت های فعلی انواع کالاهای صوتی و تصویری در گفت وگو با موبنا اظهار کرد: هم اکنون همه کالاهای صوتی و تصویری موجود در بازار که با نرخ قبلی ارز در سطح بازار عرضه شده بدون هیچ گونه افزایش قیمتی در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر ارز دولتی به تولیدکنندگان کالاهای صوتی و تصویری اختصاص نیابد به طور قطع قیمت کالاهای دیجیتالی به خصوص صوتی و تصویری همگام با افزایش نرخ آزاد با نوسان همراه می شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با تاکید بر این که تاکنون هیچ کدام از واحدهای این اتحادیه از ارز دولتی استفاده نکرده اند، تصریح کرد: مطابق با بازنگری های جدید بانک مرکزی و اولویت بندی برای دریافت نرخ ارز دولتی، تاکنون تولیدکنندگان این اتحادیه برای واردات مواد اولیه موفق به دریافت ارز نشده اند.

شهیدی دو نرخی بودن ارز در کشور را نامناسب عنوان و گفت: تجربه در گذشته نشان داده که چند نرخی بودن ارز باعث عدم توازن در بازارهای داخلی کشور می شود که این امر به ضرر فعالان و مصرف کنندگان خواهد بود.

این در حالی است که فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری از رشد قیمت ها در بازار طی ماه های گذشته خبر داده اند.