آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۲
حوادث
۱۵

حکم اعدام برای تاجر به اتهام قتل همسر صیغه ای

حکم اعدام تاجر سرشناس که همسر صیغه ای خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود در دیوان عالی کشور تایید شد.

در این پرونده مسعود 50 ساله زنی به نام سهیلارا که وکیل دادگستری هم بود به قتل رسانده است. این مرد 20 مرداد سال 88 بعد از به قتل رساندن همسرش با خانواده او تماس گرفت و موضوع را به آنها گفت و چند ماه بعد توسط ماموران بازداشت شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که 29 آبان سال گذشته برگزار شد اولیای دم برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.

مسعود پس از حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت: من و سهیلاکه در خیابان آشنا شده بودیم صیغه نامه رسمی نداشتیم اما به صورت شفاهی صیغه 99 ساله خوانده بودیم.

مسعود در ادامه اظهارات خود با اشاره به زندگی خانواده اش در خارج از کشور گفت: من خانه ای در حوالی پارک ساعی داشتم اما به خاطر دوری راه خانه ای در میدان فردوسی اجاره کردم و با سهیلاآنجا زندگی می کردیم.

متهم ادامه داد: ما عاشق هم بودیم و 14 سال با هم زندگی کردیم تا این که هشت ماه قبل از حادثه یک روز سعید برادر سهیلاپیش من آمد و گفت سهیلابا مردی رابطه مشکوک دارد. این موضوع آزارم می داد. روز حادثه برای این که سهیلارا بترسانم تا این کارها را نکند، چند ضربه با چاقو به او زدم. نمی خواستم او را بکشم و ضربه ها هم کشنده نبود اما نمی دانم چرا کشته شد. من چند ضربه به شکمش زدم و یک ضربه هم به کمرش برخورد کرد. بعد هم از این حادثه مدتی در این شهر و آن شهر بودم خسته شده بودم به تهران آمدم و به دفتر رفتم. کارمندان هم زنگ زدند و پلیس آمد من هم استقبال کردم که بازداشت شوم چون خسته شده بودم. بعد از دفاعیات مسعود و وکیل مدافعش یک بار دیگر متهم در جایگاه حاضر شد و عنوان کرد، اتهام قتل عمد را قبول ندارد. در پایان هیئت قضات شعبه 74 برای صدور رای دادگاه وارد شور شده و مسعود را به قصاص محکوم کردند. با اعتراض متهم پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی هم پس از بررسی حکم و پرونده آن را تایید کردند.