آرشیو پنج‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۸
حوادث
۱۵

اعضای بزرگ ترین باند جاعلان بین المللی در قم به دام افتادند

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری اعضای بزرگ ترین باند جاعلان حرفه ای و بین المللی در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، محمدرضا میرحیدری اظهار کرد: درپی کسب اخبار واصله مبنی بر استفاده تعدادی اتباع خارجی از گذرنامه و ویزای جعلی، پلیس اطلاعات و امنیت استان با تلاش شبانه روزی و تحقیقات انجام شده یکی از متهمان دارای گذرنامه جعلی را شناسایی و در بازجویی انجام شده از نامبرده، رابط جاعل شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: با شناسایی رابط جاعل، متهم دیگری که در زمینه جعل با متهم اصلی پرونده در رابطه بود، شناسایی و ضمن دستگیری در بازرسی از محل وی دو جلد گذرنامه جعلی خارجی، مهر جعلی اداره اتباع خارجه یکی از استان های کشور، دو عدد مهر ژلاتینی، چهارپایه مهر دستی، چهار دستگاه اتوماتیک مهر زنی و سه عدد مهر تاریخ زن کشف و ضبط شد.

میرحیدری افزود: در بازجویی از متهم موصوف وی به نقش خود در زدن مهر ورود و خروج جعلی اعتراف و اظهار کرد نقوش مهر ورود و خروج مرز زمینی را قبل از دستگیری معدوم کرده است.

وی بیان کرد: با راهنمایی های متهم در نهایت سه نفر دیگر نیز در این رابطه دستگیر و در بازرسی بدنی از آنها تعداد پنج جلد گذرنامه با مهر و روادید جعلی کشف و ضبط شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: متهم اصلی پرونده شناسایی و ضمن دستگیری در بازرسی از منزل وی 12 جلد گذرنامه مجعول، 38 برچسب ویزای جعلی، مهر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف، مهر ورود هوایی مشهد، مهر ورود مرز زمینی میلک، مهر خروج مرز زمینی میلک، مهر ریاست اداره پاسپورت افغانستان، مهر خروج هوایی مزار شریف، مهر ورود و خروج مرز راه ابریشم و سایر آلات و ادوات جعل از جمله سیستم رایانه و نرم افزارهای فتوشاپ مخصوص جعل روادید کشف و ضبط شد.

میرحیدری گفت: متهم اصلی پرونده از نقاط مختلف کشور به ویژه استان فارس، گذرنامه فاقد اعتبار روادید به آدرس متقاضیان خود ارسال کرده و پس از صدور روادید جعلی 90 روزه و مهر ورود به آدرس متقاضیان ارسال می کرده است که پس از دستگیری تمام اعضای باند مذکور توسط پلیس اطلاعات و امنیت استان، متهمان موصوف به مراجع قضایی استان معرفی که در نهایت با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.