آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۷
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

راسل کرو در برج تاریک

راسل کرو با بازی در مجموعه تلویزیونی «برج تاریک» که براساس قصه کتاب هفت جلدی استفن کینگ ساخته می شود، وارد یک ماجراجویی هیجان انگیز تازه می شود. این نخستین بار است که کرو در طول 30 سال اخیر، نقش اصلی یک مجموعه تلویزیونی را بازی می کند. کتاب استفن کینگ قرار است همزمان به صورت مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی درآید و ران هاوارد، فیلمساز جنجالی سینما (و سازنده «رمز داوینچی») امر کارگردانی آن را به عهده دارد. راسل کرو در این فیلم در نقش مرد ماجراجویی به نام رولند دستچین ظاهر می شود که باید از ماجرای پررمز و راز و مبهم رازگشایی کند و درگیر مسائل و ماجراجویی های زیادی می شود.

برخی از منتقدان ادبی و هنری از قصه کتاب استفن کینگ به عنوان اثری یاد می کنند که تا حد زیادی حال و هوای ماجراجویی های ایندیانا جونز را دارد. تولید نسخه سینمایی «برج تاریک» فعلامتوقف شده و هاوارد به همین دلیل به دنبال تولید و ساخت نسخه تلویزیونی آن است.

راسل کرو با دنیای تلویزیون بیگانه نیست. او کار بازیگری خود را با حضور در مجموعه های تلویزیونی در دهه 70 میلادی در استرالیا شروع کرد و پس از بازی در چهار کار تلویزیونی، در اوایل دهه 90 میلادی راهی دنیای سینما شد.او در این ایام در کنار بازی در فیلم های سینمایی همکاری خود با رسانه تلویزیون را ادامه داد، حضور در فیلم های آمریکایی از سال 1993 باعث توقف همکاری او با یاران قدیمی اش در قاب کوچک تلویزیون شد. وی پس از بازی در فیلم های مطرحی مثل «محرمانه لس آنجلس»، «نفوذی» و «مولن روژ»، در سال 2000 اسکار بهترین بازیگر مرد را برای «گلادیاتور» گرفت. کرو در سال جاری و پس از سال ها دوری از صفحه کوچک تلویزیون، در مجموعه «جمهوری دویل» ظاهر شد. این کمدی درام جنایتکارانه از سال 2010 تا به حال در چهار فصل پخش شده و کرو چند هفته قبل بازیگر مهمان یکی از اپیزودهای آن بود.