آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
بین الملل
۲۶

اخبار کوتاه

تعویق رزمایش امریکا-اسرائیل در سایه اختلافات

اختلافات میان تل آویو و واشنگتن در مورد حمله یک جانبه صهیونیستی به ایران و مخالفت واشنگتن با این تصمیم موجب شد تا وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) رزمایش مشترک موشکی خود با رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخته و حضور نیروهایش در این تمرین نظامی را کاهش دهد. در این رزمایش که تا پائیز به تعویق افتاده، ابتدا قرار بود پنج هزار نفر از نظامیان امریکایی شرکت کنند اما بر اساس برنامه جدید بین یک هزار و 500 تا یک هزار و 200 نیروی امریکایی در رزمایش چالش بزرگ شرکت خواهند داشت.

رسوایی دیپلمات های کانادایی در دانمارک

دیپلمات های سفارت کانادا در دانمارک به سوءرفتار، برداشت های غیرقانونی و اضافی از حساب بانکی و سوءرفتار با پرسنل این سفارت متهم شدند. فهرستی از نارضایتی ها و مصادیق آنها توسط 13 نفر از کارکنان محلی فعلی و سابق سفارت کانادا در کپنهاگ تهیه و برای «جان بیرد»، وزیر امور خارجه کانادا ارسال شده است. در این نامه تاکید شده که این سوء رفتارها توسط کادر دپیلماتیک این سفارتخانه سالهاست ادامه دارد که سوءمدیریت مالی، آزار و اذیت نژادی و سوء استفاده از اموال عمومی و امتیازات دیپلماتیک از جمله آنها است.

بازداشت 54 غیرنظامی و 19 نظامی در ساحل عاج

دادستان نظامی ساحل عاج از بازداشت 54 غیرنظامی و 19 نظامی به دنبال حملات اخیر علیه ارتش این کشور خبر داد. انفی کیسی در اظهاراتی گفت که 54 غیرنظامی و 19 فرد نظامی به اتهام اخلال در امنیت کشور به دنبال حملات علیه ارتش ساحل عاج در ماه اوت، بازداشت شدند. دادستان نظامی ساحل عاج اشاره کرد که محاکمه نظامیان در تاریخ 6 سپتامبر آغاز خواهد شد اما هیچ اشاره ای به محاکمه غیرنظامیان نکرد.