آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
بین الملل
۲۶

عملیات خونبار طالبان در افغانستان

در جریان دو حمله انتحاری در ولایت «میدان وردک» افغانستان در غرب کابل 14 تن از جمله دو عامل انتحاری کشته و 69 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا این حملات انتحاری خونبار اوایل صبح در نزدیکی دروازه منطقه سیدآباد در ولایت وردک واقع در 30 کیلومتری کابل رخ داد و باعث تخریب چندین مغازه و منازل مسکونی اطراف محل انفجار شد. در بیانیه والی ولایت میدان وردک آمده است: در جریان این دو عملیات انتحاری هشت غیرنظامی و چهار مامور پلیس کشته شدند. افراد مجروح شامل 47 غیرنظامی، هفت مامور پلیس، سه پرسنل آژانس اطلاعاتی افغانستان و دو سرباز نیروهای بین المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) هستند که همگی به بیمارستان منتقل شدند. براساس گزارش شاهدان عینی، یکی از عاملان انتحاری ابتدا خود را منفجر کرده و هنگامی که مردم برای کمک به قربانیان در محل انفجار تجمع کردند دومین عامل انتحاری خود را منفجر کرد.

علاوه بر این ذبیح الله مجاهد که سخنگوی طالبان محسوب می شود مدعی شد که دو عامل انتحاری از افراد طالبان بودند که عملیاتی را برای کشتن نیروهای امریکایی و افغان انجام می دهند. سخنگوی طالبان همچنین افزود: یکی از عاملان انتحاری خود را در نزدیکی دروازه منطقه سیدآباد که نزدیک به پایگاه ارتش امریکاست منفجر کرده است در حالی که دیگری با یک خودروی حامل مواد منفجره پس از انفجار اول به محل حادثه آمده و خودرو را منفجر کرد.

ولایت میدان وردک در غرب کابل، از مناطق ناامن شمرده می شود و افراد وابسته به گروه های طالبان در آن فعال هستند. همزمان با انفجارهای کابل مقامات امریکایی مستقر در افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای، کشته شدن 2 نظامی این کشور را بر اثر حمله شبه نظامیان در ولایت غزنی افغانستان تایید کردند.