آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
سیاسی
۲

گزیده اخبار

نامه خانواده های ایرانیان زندانی در امریکا به بان کی مون

حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه گفت: در سفر اخیر بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل به تهران، خانواده هایی که عزیزان بیگناه شان در زندان امریکا بوده و یا در زندان دیگر کشورها در آستانه استرداد غیرقانونی به امریکا هستند در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار آزادی بی قید و شرط عزیزان در بند خود شدند.

انتصاب سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری گینه

به پیشنهاد دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و تصویب دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، سیدخلیل ساداتی امیری به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری گینه منصوب شد.

پذیرش توضیحات ایران درباره وجود ذرات با غنای بالای 20 درصد

یوکیا آمانو در گزارش اخیرش درباره برنامه و فعالیت هسته ای کشورمان ضمن اعلام انحراف نداشتن فعالیت ها و مواد هسته ای از مسیر صلح آمیز گزارش داده است که کارهای مقدماتی کلی در سالن تولید B در کارخانه غنی سازی نطنز آغاز شده است. مدیرکل درباره وجود ذراتی با غنای بالای 20 درصد که در گزارش قبلی اش سوالات و ابهاماتی را مطرح کرده بود اعلام کرده است که «توضیحات ایران با ارزیابی های بیشتر آژانس از زمان گزارشات قبلی، ناهمخوانی ندارد.»

راه اندازی کامل واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر

دفتر مطبوعاتی شرکت «آتوم انرگو پرویکت» در اطلاعیه ای اعلام کرد: «رآکتور واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 18 و 47 دقیقه روز 30 اوت (9 شهریور) به وقت محلی به طور کامل و با صد درصد ظرفیت برنامه ریزی خود، برای تولید برق راه اندازی شد».